Besökare

lördag 18 april 2009

Nu bor vi på Kurveröd!!

Nu äntligen har jag tid att sätta mig mer än fem minuter här vid datorn. Solen skiner ute och det har varit städ dag här på föreningen, men Mindi har redan vart i skogen och städningen är klar så nu passar jag på innan fortsatta aktiviteter startar=)

Nu har alltså vår lilla familj bosatt oss på Kurveröd. SÅÅÅÅ härligt. Mindi var väldigt skeptisk när alla möbler och lådor bars runt, men nu när det mesta är uppackat trivs även hon bra!
Det är härliga områden att ta promenader på här och vi älskar det båda två. Ibland blir det dessutom promenad med vännerna här på Kurveröd. Bekvämt som bara den att ha någon så nära!
I och med solen så har plaskandet kommit igång=) och nu när hon är pigg igen tar hon rejs i skogen gång på gång. SÅ härligt å se henne pigg och glad igen. Full av liv!

Hon är så ståtlig min kikka
Givetvis har de äckliga fästingarna kommit med vädret. Mindi har fortfarande inte fått någon som satt sig så jag har inte köpt något halsband än, men igår tog jag fyra stycken som kröp på henne så det är nog en fråga om tid innan det blir halsband på henne med.

Då det inte blivit några uppdateringar här på sistone blir det en del kort från skogen. En speciell runda har väldigt många godis tilfällen. Iaf enligt Mindi=)




Grodyngel har vi hittat dessutom. Känns som ett säkert vår tecken=)
Har grävt lite djupare i kameran dessutom och upptäckt lite finesser=)
I torsdag var det träning på schemat med instruktör. Sicken bra träning vi hade alla tre. Jag, Ela och Lin! Strålande sol och massa tankar och lösningar.
Ela var flitig med kameran, men tyvärr var inte jag det när hon hade ute sina hundar. Dålig kopplingsförmåga. Var helt inne i träningen och vad AL sa*hihi*
Mindi fick tre pass denna dag. Körde stå, kryp, apportering, självkontroll, ingångar, explosiva starter m.m.


Om man heter Mindi och inte är uppmärksam
kommer matte Ina och tjyvar det åtråvärda*hehe*

Lin tränade backa, kryp, apportering, stå, ligg, sitt m.m. Troligtvis är Ia litte skendräktig så Lin tyckte inte riktigt hon var sig själv, men en annan är fortfarande lika imponerad!


Jag har även varit på bröllop. Kära vännen Johanna gifte sig med sin Tony. Det var jätte vackert och rysningar gick i kroppen flera gånger!





STORT GRATTIS TILL ER
Imorgon är det hoffe träff på GMBK, men min kassa sätter stopp för den färden. Tråkigt när det blir så. Men träning skall det allt bli ändå! Nästa helg är det andra träffen på Canis KlickerTränarUtbildning och det skall bli lika spännande denna gången!
Varenda helg är typ full späckad fram över. Förstår inte riktigt hur man lyckas, men det blir väll så när man även jobbar helger.
Första maj börjar jag ju på mitt schema så då är det ingen risk att pengar inte kommer in, men hade allt otur med lönen*hm*
Nu skall jag och Mindi hoppa ut i skogen och sen blir det en sväng till ÖB tror jag!
Ikväll skall det ätas mumsig mat!
Ha en fortsatt bra lördag!
Ina&Mindi

5 kommentarer:

Whippeten Nota sa...

Härligt! Äntligen en efterlängtad uppdatering =) Grattis till nya hemmet vännen, ni bor verkligen toppen å fint är det med!

Anonym sa...

ÅÅåååååå vilka fina bilder!!!!
Bröllop...mysigt att går på:)
Vi ses snart igen, Ia är likadan, lite mattig och "slö".
Kramiz från Lin

Anonym sa...

ÅÅåååååå vilka fina bilder!!!!
Bröllop...mysigt att går på:)
Vi ses snart igen, Ia är likadan, lite mattig och "slö".
Kramiz från Lin

Marika & Nellie sa...

Hej!

Vad härligt att Mindi, spurtar på som vanligt igen!!!

Fy fasiken vad bra du filma! Tack än en gång, det gick ju hela vägen.

Ses snart hoppas jag!

Husse sa...

Hejsan. Tack för kommentaren på hemsidan, ibland går det ju lite framåt.

Ni verkar bo finfint nu med bra stråk utanför. Ha det bra och hoppas att vi ses snart så att vi kan träna. Hoppas att ni hade en trevlig dag idag också!!!

//Björn, Pia och Vessla