Besökare

torsdag 23 april 2009

Tjolahopp

I tisdags var det tredje tillfället på kursen som jag och Tina håller på klubben. Vi träffades tidigare för att köra lite uppletande och lydnad i det ruggiga vädret.
Rosso är en klippa i rutan. Super duktig! Mindi använder sin näsa, men långsamt går det. Höjja motivationen??
Lite lydnad blev det sen. Fritt följ, stå och kryp. Funka fint, men det finns att träna på*hehe*
Igår träffades jag och Milla med Barras och Mindi för lite lydnad. De har tränat jätte flitigt och var mega duktiga. Det är bara att fortsätta så står ni snart på planen=)
Mindi fick också kört lite. Apportering, bakdelskontroll, stå, ligg och sitt.
Insåg ännu en gång att vi ligger långt bak med all läxa*skratt* Men vi skall allt ta igen oss!
På kvällen var det medlemsmöte. Jag åkte upp tidigare och traska ut i min spår skog för snitsla spåret för lägre tävlingen. Blev inge nöjd så får ändra om litte vilken dag som helst.
Mötet var mycket givande och det var kul att lite nyare medlemmar också kom! Planer smeds och ideer diskuterades! Alla som vill hålla sig uppdaterade kan gå in på http://rahagen.com/
Idag träffades jag och Cissi med vovvarna och gick upp i skogen för uppletande. Budda var mega duktig. Full fart, men näsan var på hela tiden. Skit fräsigt!

Mindi fick två grejer från Cissi´s ägo och första hon hitta plocka hon inte. Då steg matte ut å såg till att hon tog med sig den in. Andra föremålet inga problem.
Andra gången gjorde hon likadant. GAH... Tror faktiskt inte det var grejerna i sig utan motivationen att komma in med grejerna. Har ändrat godiset här, men det kanske inte går. Får testa nästa gång med hederliga kattmaten*hehe*
Men för övrigt var det mycket bra jobbat och en mycket trevlig förmiddag.
Nu har jag rastat Ela´s vovvar och skall fixa mig lite lunch för att sen åka till garaget och byta däck och sen en sväng till ÖB.
Helt ledig och ändå fullt upp. Helt makalöst*hihi*

Ha en fortsatt bra torsdag!
Ina&Mindi

2 kommentarer:

Whippeten Nota sa...

Så flitiga ni är! Nu fick jag dåligt samvete för min overksamma vecka, men jag skyller på jobbet *hihi* Tack för att du rastat vovvarna åt mig idag! Det är verkligen supersnällt!!! Blir det tvättkorg idag kanske?

Anonym sa...

Jäklar vad trött jag är idag och du som åkte på kurs IGEN :D
Nöjd med dagen, nu har vi nåt att träna på:)
Visst är det intressant att det som verkligen förstör är när JAG tappar fokus och blir lite stressad...
Kram Lin o Ia