Besökare

tisdag 9 juni 2009

Hemsk utställning, men med bra resultat i ringen

I söndags var vi i Vänersborg och ställde ut.. Vilken dag det blev... Ont i hjärtat får jag när jag ser min älskade kikka lida ena stunden för att i nästa stund må perfekt och vara precis så som hon egentligen är...
Allt började klockan åtta i morse när jag, Ela och Elin packade in packning och hundar i bilen. Tre whippet och en hoffe. Finns det hjärterum finns det stjärterum*haha* Iväg åkte vi till Restad Gård i Vänersborg för utställning. Ett mycket fint område. SMHI hade lovat uppehåll och det fick vi. Stundom kallt pga vinden och stundom varmt för solen. Ca fem droppar fick vi på oss och det kan man leva med=)
Dagen till ära skulle vi faktiskt vara i samma ring. Ela och Elin bunkrade upp sig närmre ringen och jag och Mindi slog oss ner med vara ras vänner*ler* På plats var Patricia, Pia och Björn med deras vänner.
Tänk att det aldrig duger med filten man lagt ut=)

I ringen började de med Engelsk Bulldog och där efter var det ALLA sju hoffar*ler*
I vår väntan snubblar först en människa på tält snöre bredvid oss och skrämmer Mindi. Toppen över i blir när en man sen ramlar över samma snöre och sätter total skräck i damen. Då blev allt väldigt farligt. Toadörrar som slog, tält som fick vinden i sig m.m.
Först in var Grosse. Det gick jätte bra för dem och fick CK och blev Bästa Veteran.


Sen var det Zimlas tur och även för henne gick det bra och det blev vinst med HP.


Där efter var det Vessla och deras vän Usca´s tur. Vessla fick en tvåa pga sina rörelser för dagen och Usca fick första pris med HP.



Sen var det Mindi och hennes två motståndare från Scandernas.

Mindi var fortfarande skärrad och svansen var under magen, men inne i ringen kom den faktiskt fram tills ett tält fick mycket vind under sig igen, men hon skötte sig bra ändå. Ingen panik!
Resultatet blev vinst med CK och där med Bästa Tik*dutti tös*
Vinnare för dagen blev Grosse den snyggingen och Mindi blev BIM.

I BIG:et var det tyvärr som vanligt att det var in och ut och till råga på allt kallade speakern honom en Golden retriever. Fy skäms!!!


Efter hoffarna var det afghanernas tur och Milla med Fingol. Tidigare på dagen hade både Björn och Patricia klämt och känt på honom med blandat resultat!
Inne ringen sprang han som den show kille han är*ler* Domaren beskrev honom som lite blyg och fick där med en tvåa, men matte och vovve var super nöjda!


Jag min klant hade satt fast Mindis koppel i min stol, med andra ord inget som står stadigt, men hon låg så fint på sin filt. Jag stod upp och pratade med någon då Mindi helt plötsligt hoppar ut mot en hund och får då även stolen med sig. Livrädd blir hon och flyr skrikandes rakt mellan hundar, människor, burar och stolar. Som tur var fick en man, TACK!!!, tag på stolen för Mindi hade aldrig stannat... Helt skräckslagen och skakandes=( Fy va dåligt jag mådde... Allt var super hemskt för henne ca en timme efter det, men jag, Mindi, Pia, Björn och Vessla gick en sväng och lät hundarna plaska i vattnet lite för Mindi den stackarn tömde analsäckarna helt=( YSCH!
Nya medicin dosen har ju inte kommit i kraft än, men mitt på dagen, med andra ord när medicindosen är som högst, var hon precis som vanligt. Det är så skumt och jobbigt! Men det kommer bli större övervägning till om det är värt att åka på sådana här tillställningar!


Sist in i ringen var whippet! Elin och Briam blev tre i öppen konkurransen med CK

Nota vann sin klass med CK.

Yra den lilla sötnosen fick "tyvärr" en tvåa för att hon rörde sig trångt.


Som vanligt blev det många timmar och trött var man när man kom hem så soffan slukade mig direkt*haha* men TACK ALLA för en mycket trevlig dag!

I måndags var jag över till Michaela och Elin en sväng och Elin fick testa på target träning med sina pojkar. De tog även uppställningskort, men då hade jag smitit hem=)
Hemma tittade jag och sambon på sista filmen vi hade hyrt sen i fredags, men det visade sig att den var över tre timmar så vi fick pausa mitt i för han skulle på Go Cart med jobbet. Jag och Mindi packade ihop oss och följde med.
Mindi fick först vara i bilen en sväng, sen vara med vid banan och det var inga problem alls trots allt ljud. Sen fick hon vara i bilen en sväng till sen tog jag ut henne för lite träning.
Det blev ingångar, fritt följ; vändningar under marsch och på stället, språng, stegförflyttningar, ställade under gång och sen exprimenterade vi med ett bildäck=) Hon skötte sig super och hela passet flöt riktigt bra!

Igår fortsatte jag med kedjningen på kylskåpet. Började där vi slutade sist för att checka av, men det gick då inte. Hon stängde direkt hela tiden. Så vi la om planen och belönade först upp att plocka ut ur kylskåpet och sen att stänga och sen fungera det fin fint att sätta ihop det. Dutti tös=)
På promenaden tog jag med mig två föremål och kattmat. Valla av en korridor och la ut de båda. Skall aldrig med köra upplet*säger jag nu* Belönade upp att hämta föremål först med kattmaten och skicka sen ut henne. Lunka så långsamt som möjligt, plocka första och fortsätter ut i rutan. Fick ropa på henne att in ska man ju och då lunkar hon in, släpper och ställer sig och tittar på mig. Ber henne hämta föremålet och det gör hon och får belöning.
Skickar ut henne igen och då leta hon rätt bra, men ytterst långsamt och hittar sista föremålet, men på vägen in stannar hon och nosar på gud vet vad.
Då gav jag upp. VAD har jag gjort för fel för att vi skall ha hamnat här???*grubbla* Vägen in har ju varit våran starka sida i detta....*gah*

Idag skall det städas och packas in för helgen som bär till Gävle och Ras Mästerskap*tjoho*
Tyvärr verkar det bli dåligt väder, men det får man ta när man skall få ha det så trevligt!
Jag och Mindi ställer bara upp på utställningen i år, men det skall bli roligt och se alla ekipage både i lydnaden och spåret!

Imorgon skall vi till Ljungskile och träffa Lin och Ia. Äta frukost och träna på ALL läxa =)

Ha en fortsatt bra onsdag
Ina&Mindi

4 kommentarer:

Milla sa...

Uscha, de va hemskt o höra mindi bli så rädd i sön-tappade både tid o rum där ett tag innan man fattade va som hände så vill inte veta hur det kändes för dig! Tur att det slutade bra!
Håller tummarna för er i Gävle.

Whippeten Nota sa...

Ja fy det är nog lika jobbigt för er båda två när Mindi inte är i sin mentala balans! *Kram på er* Mocklis er att få träna imorgon :) Du får hälsa Lin å Ia så gott! Himla fint kort på Mindi å¨Grosse inne i ringen!

Maria&Hera sa...

Jobbigt med allt som hände på utställningen! Låter som en riktig mardröm!
Grattis till det fina resultatet trots allt.Fin hoffe-tjej!

Lisa & Gaia sa...

Usch vad tråkigt när det blir så fel när man är iväg och gör nått "roligt" med vovvsningen! :S Hoppas att hon blir mer stabil snart! (Gaia har också gått in i en konstig spök- och trots ålder den senaste tiden... Ingenting fungerar här för tillfället.. men det ska nog bli bra det med!
Ta hand om Er nu så ses vi på fredag!
Kraaam