Besökare

lördag 6 juni 2009

I onsdags bar det av upp till klubben för en hel eftermiddag med hundarna. Idag var det jag, Ela och Marina som träffades. Först blev det lydnadsklass 1 för Isak, Marinas flatt. Sen tog vi ut Mindi för budföring. Marina var ju en främmande person, men ysch va knepigt det gick. Sprang fin fint ut till Marina och fick då belöning där, men på marsch från Marina starta hon kvickt...rakt åt höger..
Tog det dock inte så allvarligt. Hade inte plockat upp henne ngt innan eftersom jag inte var säker på magen än. Gjorde sen även två, ett åt vardera håll, framförgående och det gick fin fint!
Sen tog Ela ut Våga och Nota för lite lydnads träning för dem med!

Sen åkte vi iväg en bit och tände grillen=) Som tur var kom Martin så vi kunde skicka iväg honom efter tändvätska för grillen tog sig då verkligen inte*hihi* Korv med bröd stod på menyn!
Jag la ett spår till Mindi, Nota och Våga fick "fri-spåra" med retning och Isak fick träna jakt. Kan inte namnet på vad han gjorde, men jag och Ela fick iaf kasta dummisar omkring och låta som fåglar*skratt*
Mindis spår blev ca 500m, med två pinnar och det fick ligga i 70min. Hon är jätte spår noga min underbara tös. Super nöjd är jag! Första pinnen plocka hon direkt och hon fick smaskigt godis för det. Ca 100m innan slutet ringer veterinären och jag är tvungen att ta det. Så tyvärr vet jag inte om hon markera slutet, men hon plocka upp den när jag stoppade!

På kvällen bar det av till garaget igen. I måndags bestämdes det att bilen skulle få nya handbroms vajrar. Det var ju lättare sagt än gjort. Skit krångligt och när allt var på plats så fortsatte krångligheterna*suck* 00.00 lämna vi garaget... 5,5 timmar senare...

På torsdag fm åkte jag och ombesiktade bilen och den gick igenom men handbromsen är bra skum.
Efter det åkte jag förbi klubben och la ett till spår till Mindi. Det blev ca 600m med två pinnar. Under tiden det låg till sig tog vi oss en härlig promenad.
Spåret fick även idag ligga ca 70min och även idag var hon super noga och spårade super bra!
Första pinnen plocka hon direkt. Hade bestämt mig för att testa en ny metod och lekte endast med pinnen. Det resulterade i att hon stanna vid slutet men vindade fortsättningen. Plocka då fram lite gotta så hon hämtade pinnen två-tre gånger.
Blir KNÄPP på detta pinn plockande, men vi skall allt lösa det=) Ligg markering??

Idag har jag varit på Vänersborgs utställning hela dagen som ringsekreterare. Blandad kompott av raser, men det var trevliga människor jag jobbade med och skriv kramp fick jag inte*hihi*
Imorgon ska man åka dit igen fast då skall vi ställa ut. Vi blir massa kända människor som skall dit. Ela, Elin, Milla, Anneli, Patricia, Jessica, Pia, Björn och Eva-Lena... Glömt någon??
Och alla utom Eva-lena är i samma ring så det kommer nog bli super trevligt!

Ikväll är jag och Mindi ensamma. Husse är i Kungshamn med sina vänner. Inte fy skam med ensam kväll ibland faktiskt! Så nu skall jag och Mindi fixa oss något mumsigt och krypa upp i soffan ihop=)
Håll tummarna för oss.. Stefan fick mig att spela på lotto igår*haha*

Ha en fortsatt bra lördag
Ina&Mindi

Inga kommentarer: