Besökare

måndag 4 januari 2010

Välkommen 2010

Ja nyår blev väldigt lyckat! Klev upp på morgonen och fortsatte städningen sedan kvällen innan. Masade upp Stefan lagom tills jag skulle till jobbet så han kom in i arbete*haha*
Vankade halv stressad på jobbet några timmar för att sen traska hem igen och fixa klart det allra sista och mig själv=)
Vid sex började folket ramla in. Det blev Jim, Ingrid, Theresia, Tomas, Selma, Daniel, Cissi, Tobbe och Michaela. Å så jag och Stefan förstås=)
Stefan hade varit kock denna dag. Han hade fixat smarriga förrätter med tandpetare*hehe* Hörde ngt fint ord för detta från Jim, men gud vet vad det var=)
Till huvudrätt blev det mumsig potatisgratäng, fläskfile, sås och sallad.
Efterrätten hade faktiskt jag slängt ihop och det blev en mumsig cheescake.
Kvällen vart hel lyckad. Jätte trevligt verkligen!
Tolvslaget spenderades ute. Mindi och Budda tog det lugnt inomhus=)
Här kommer litte kort som Ingrid tagit. PS Michaela.. Jag väntar fortfarande*Haha* Ds
















Tack kära vänner för en super natt!
Nu är det bara fem dagar kvar tills jag och Stefan lämnar Sverige för två veckor i Thailand. Av en slump insåg jag att man på smhi kan kolla vädret även där nere och det var ju ingen glädje precis. Åska och regn hela veckan:( Men det får allt arta sig tills vi skall ner. SOL!!!
Packandet började redan igår. Skriver min lista, svansar runt och lägger ner lite saker pö om pö. JA, jag blir rätt stressad över sådant här. Punkt. Mindi skall bo nere hos kära mamma och det uppskattar jag massa. Då kan jag vara lugn=) Sen har jag ju mina backupar om det blir för mycke för mamma med tre vovvar. För på torsdag kommer hennes puppis hem*woohoo*
Igår fyllde mamma 45 år. Slag på fingrarna på mig som totalt missade det. Som vanligt tänkte jag på det dagen före, men givetvis inte på rätt dag. Skall börja gratta i förväg. Känns bättre än att missa iaf.
Men som tur var blev jag påmind och "hann" gratta henne på rätt dag. Förlåt mamma!
Igår på dagen tog jag och Mindi oss en sväng till klubben. Där har det nämligen blivit plogat och det är jätte uppskattat. Lite nervös var jag allt för backen hem sen, men det gick fint. På andra försöket*hehe*
Tränings mässigt gick det super! Gör skoj verkligen!
Började med uppvärmning utanför. Klev in avslappnat och ställde upp. Körde ett ganska långt linförighets program med allt innehåll. Tävlingsbelönade(som hon var het på!) och klev på framförgåendet. Där tänkte jag nog inte riktigt när jag tog det åt samma riktning som bilen och extern belöningen. Det gick bara inte. Fick bryta och göra om två ggr. Tredje gången gjorde hon det jätte bra och det blev tävlingsbelöning efteråt. Ställde upp oss för att fortsätta, hon kom in och satte sig och sen var det "ta den" och OJ va hon sprang*haha*
Jag blir lite fundersam om jag gör "rätt" i dessa lägen. Har alltid "skyllt mig själv" om tävlingsträningen inte gått perfekt(momenten utfört alltså) för då var det inte färdigt att tävlingsträna, men denna gången var det för stor störning så det gick inte fortsätta.
Jag och Ela diskutera detta och kom fram till att det kändes bäst att göra så. Men vi får väll se:P
Sen hade vi en kort paus utanför. Sen körde vi in 30m, hel, inkallning UTAN ingångar innan. Den var klockren och då blev det massa lek med herr kanin. Sen skulle vi göra ett läggande.
Hade en ganska lång transport och då bjöd hon på ett ställande(kedja från klass ett*ler*). Hoppade så glatt tillbaka och körde en gång till med ännu längre sträcka och sedan ett ligg och hela momenten var perfekt det med. Men ja, hon har långsamma uppsättanden:P
Herr kanin åkte fram då med=)
Sen filade vi vidare på fria följet med alla svängar. Jag måste ta och torr gå så jag blir säker. Gör ju olika jämt:P
Sen körde vi kryp framför mig och det gick super verkligen. Två tre ggr blev det ett hopp med rumpan, men de blir oftast precis i början. Precis som att "komma ikapp" eller nått, men då bröt vi direkt och gjorde om.
Körde även en start åt rätt håll och det var super*woohoo*
Sen blev det en platsliggning på 30m i 3,15 min. Den var bara så bra. Hon höjde huvudet snabbt vid 1 minut när jag tittade på klockan, men la ner det direkt igen och hade huvudet nere resten av tiden. SÅ NÖJD MED HELA PASSET. Vila sig i form är bland det bästa*skratt*
Idag jobbar jag några extra timmar så jag börjar redan klockan 13.00 så nu är det hög tid för oss att pulsa ut i snön. Idag får det bli egon spåret runt för nu är vi lite trötta på all snö i skorna varje dag och att pulsa i lår hög snö*skratt* Nä, egentligen tycker jag fortfarande att det är underbart att vi fick en vit vinter, jul och nyår!
Ha en fortsatt bra måndag!
Ina&Mindi

3 kommentarer:

Milla sa...

Håller tummarna för en klockren semester med massa SOL:). Ta hand om varandra där nere:)

Whippeten Nota sa...

Ja tack för en supertrevlig kväll med mumsig mat! Å för sovplats med =) Du glömde skriva hur dålig du blev ;) Gott å höra att det finns folk som kan träna trots att det är massa vinter! Hoppas ni får en toppensemester!!! but im gonna miss you like hell :) ps får väl mejla kort till dig iom att jag min hönshjärna glömde kameran idag... Kram!!

Lina sa...

Hoppas ni har de gött utomlands :)