Besökare

torsdag 16 februari 2012

Den soliga vintriga veckan:)

Hej allihopa. Nu har flera dagar passerat igen:) Men vi lever. Å vi mår rätt fysiskt bra men framför allt mår vi psykiskt bra. Eller a Dixi e som hon e för tillfället. Lite hispig och hungrig till tusen. Snart kommer nog de där valparna;)

Förra veckan var då plugg vecka som ni kunde läsa. Fram till onsdagen hade jag lyckats göra klart medicin grund, iaf allt som gick och göra hemma, och hade då fem uppgifter med 2-4 deluppgifter på varje kvar. På fredagen hade jag endast 2 uppgifter kvar. Grymt enligt mig själv!
Så de två är kvar, men har inte blivit gjorda ännu då denna arbetsveckan är mycket plus att jag har elva timmar att ta ut till så det skall jag passa på om två veckor:) 5:e mars har jag HLR och Katastrof föreläsningen och tills dess har jag bestämt mig att jag skall vara klar! Grymt härligt!
Ännu roligare är att Uddevalla startar upp en YH utbildning för första gången i höst med precis den inriktning jag vill läsa mer om. Special pedagogik, arbetsmetoder för funktionsnedsatta m.m. m.m. Skall söka och hoppas jag kan ordna saker och ting fram tills en eventuell början och ett år framåt. Kommer ju behöva plugga och jobba samtidigt och båda delarna är på 100%. Kan bli litte jobbigt!!
Årsmötet på klubben var litet och trevligt. Varje år delas det ut uppflyttningsplanketter i slutet av mötet. Alltid lika trevligt för det brukar vara en del. Aktiv klubb på tävlingsbanorna helt enkelt:)
Mindi hade ju i år blitt uppflyttad till fortsättningsklass i rallylydnad.


Snön ligger ännu och för tredje dagen idag snöar det denna veckan. Nu börjar jag med tycka att det räcker. Det skall lixom hinna försvinna oxå;) Å jag vill inte ha regn och is halka utan en normal smält process:)


















































Det är verkligen skillnad på de svartas pälsar. Dixi högst upp har knappt snöbollar med sig hem, medans Mindi smälter ut en hel sjö här inne efter skogsrundorna.
Men men.. Så e det helt enkelt:)


Igår var en strålande dag ute. Ny snö och skinande sol. Folk använde tydligen solglasögon och gick utan jackor läste jag:) Vi hade dock en vind som var kall på sina ställen, men vi märkte inte av den så mycket när vi var ute och gick.

Först blev det en egen runda med Dixi som nu under de första veckorna på rehaben inte får springa lös med dogsen. Jag kan medela att jag redan hatar det. Är alldeles för lat för att behöva gå två långisar per dag;)




Frivillig ryggträning är ju aldrig fel:)




Ser ni hur liten hon ser ut på detta kortet:p


Titta inte på detta Lina. JA VET att det är förbjudet men ibland gör hon saker av egen fri vilja. Förstår inte varför faktiskt;)




Någon vända med stor pinne brukar det bli varje dag. Inte att jag kastar utan hon busar för sig själv så hjärtligt!



Haha.. Min Mupp:)


Sen vart det hem för lite massage och stretching innan jag tog de båda andra och traska ut igen. Innan dess försökte jag ordna till mina kängor med smörjning och töjjning men inte funka det heller. Blir galen hur ont de gör mig. Får nog kontakta återförsäljaren för nu kan jag inte ens använda dem:(

Gick upp till en jätte stor äng som finns ca 20-25 min hemifrån. Där fick töserna springa. Å va de sprang:)






Nota´s Crew Bad Moon Rising






Här vet jag inte riktigt vad hon gör för tvärnit/vurpa:)





Å så underbara döv öra Mindi ;)





Jag tror faktiskt Mindi uppskattar att springa med Idra mer än Dixi.
Å jag tror Idra gillart med :)
Stackars Pixen som får dras med matte då ;)











Första gången Mindi kör sin gamla vallhunds attack på Idra
"Hon vet inte vad hon har att vänta sig" tänker Mindi



"Oj ligger hon där" tänker Idra

KABOOM


" WOOHOO, I made it" jublar Idra:)



Plus att hon ger igen genom att hoppa på Mindi när hon rullar sig ;)







Å sen blir det frid och fröjd igen:)


Visst va det kul att titta på:)

Nu skall jag städa, äta lunch, rasta dogsen igen och sen åka till aktiv hund för simning gång 2 med fröken Moff.

Ha en fortsatt bra torsdag

/Ina

Inga kommentarer: