Besökare

onsdag 8 februari 2012

Ur allt ont kommer det goda...

Idag var en bra dag. Den bättre på länge. Idag kom samtalet man väntat på. Chefen för det nya boendet ringde. Å JA FICK TJÄNSTEN!!! WOOHOO!!!! Skaka och tjoa och var helt flamsig. Gör glad! Gud va härligt detta känns! Jätte tråkigt och lämna jobbet där jag är nu, men jag vet ju att det är max detta året så detta är en gigantisk möjlighet och det skall bli så kul:)

En längre tid har förflutit av mindre aktivitet för vi har verkligen haft kyla. Som kallast har jag sett -20minus och det är på den vakna delen av dygnet, dock kvällen, så det har verkligen inte vart mycket utomhus så länge man inte traskar på ordentligt.

Idra har fått stanna hemma inne i värmen. Tack igen mamma och Johan för all ved! Vad hade vi gjort utan er:)
Dels för hennes tass skulle läka fint men även för att hon kunde knappt ha nere tassarna i backen. Det var ju så kallt så även Mindi krampa. Dixi har inte krampat någon gång. Hon stör sig bara på alla styltor som blir:)


Dessa kallar dagar har det dessutom varit mycket sol så det har varit väldigt fina dagar! Mycket hög mys faktor!

Pluggandet har fortsatt. Denna veckan är jag dessutom helt ledig för att beta av massa uppgifter.
Medicin grund är helt klar förutom en föreläsning om katastrof och HLR, men den är bokad till början på mars. Så nu väntar fem uppgifter med deluppgifter på de resterande två kurserna. Sen är jag baske mig klar! Skall försöka lyckas till nya jobbet drar igång. Då vet man att man inte har ngt hängandes kvar över en.


Till helgen fyller Ela år så då skall det bli middag på Kvarters. Skall bli mycket mycket trevligt!
På söndag är det årsmöte för Råhagen. Alltid lika kul att träffa hela gänget:)





Så här frostiga blev vi en av promenaderna förra helgen när det "bara" var 17 minus kl 9 på morgonen;)


Ha en fortsatt bra onsdag allihopa!

/Ina

Inga kommentarer: