Besökare

onsdag 5 augusti 2009

Kantareller och spårning

Igår blev det ruta träning här hemma mellan husen. Körde först på nära håll med fokus på position och det fungera fint. Sen sprang vi bort på ca 10m efter jag lagt ut tass targeten och det vart full fräs in. Gjorde några få repetitioner och sen nöjde vi oss och nöjd var jag=)
Det blev även sitt kvar och plats med gömd förare. Gick fint, men hon la sig även idag på "sitt kvar", men satt kvar med hand tecken. På platsen höjer hon huvudet när jag försvinner och jag får helt och hållet skylla mig själv. Har fortsatt avancera av den anledningen att hon ligger fint kvar ändå, men egentligen vill jag ha hakan nere HELA tiden. Men men....

Sen ringde Carina och fråga om vi ville följa med rakt ut i skogen på jakt efter kantareller och det gjorde vi. En och en halv timme var vi ute och det blev en del, men inte allt för många*ler*

På kvällen var det jobbet som gällde och sen blev det kvälls runda genom fårhagen. ÄNTLIGEN har de flyttat på fåren*hehe* Innebär dock att en annan runda blir mer koppel men men...

Idag blev det en härlig vända runt Egon spåret och sen följde jag med Cissi ut till torp. Trevligt!!
Nu på kvällen har vi varit uppe på klubben. Skulle ansvara över tävlingsträningen, men det var ingen upskriven så det blev inget. Marika var snäll och la ett spår åt Mindi även idag och när de låg till sig tog jag och Mindi oss en promenad, körde lite upplet som gick fin fint och hjälpte till på lydnadsplanen.
Sen startade vi spåret. Hon arbetade fint trots ansträngande terräng(mycket ljung) och plocka 3 av 4 pinnar plus slutet*tjoho* Helt ärligt tror jag inte hon sket i den fjärde pinnen utan missa den nog helt enkelt. Super nöjd! Tack Marika IGEN=)

Imorgon skall vi träffa Lin och Ia och träna på all Canis läxa vi har. Skall bli jätte trevligt! Sen är det 24 timmars pass som står på schemat och jobb hela helgen, men på lördag skall Buddisen få viltspåra=)

Ha en fortsatt bra onsdag
Ina&Mindi

3 kommentarer:

torpedos budda sa...

Ska bli SÅÅÅ roligt å se hur han reagerar på sitt första viltspår =)

Billans matte sa...

Mindi är duktig kicka! Och hennes matte me =) Miss you gums <3

Anneli sa...

Ja du, fick en rejäl smocka över näsan men nu ser den faktiskt normal ut igen! *ler*
Hoppas allt e fint med er i värmen! *kram*