Besökare

måndag 3 augusti 2009

Träning för Lillemor Edström på Råhagen

Ja då var denna helgen över och måndag med. Både lördag och söndag spendera jag och mina klubbkamrater flera timmar ihop med Lillemor Edström som instruktör på klubben. Lillemor känns nog mest igen som "Lillemor med Krollie"=)
Vi hade verkligen toppen väder och det tackar jag stort för. Det hade inte vart roligt om det hade regnat.
Lördagen började med presentation av alla och sen fick alla köra linförighet/fritt följ som start. Precis som förra året blev jag nervös, men Mindi hängde med. Hon tyckte det var bra underligt med en främmande person som stod där mitt på planen, som gick bakom oss m.m. så tillslut tog hon saken i egna händer och sprang fram och tog en vals genom benen på Lillemor. Jag sa ingenting för jag visste att hon inte skulle släppa henne annars. En intressant grej vi upptäckte var att jag har nog typ aldrig gjort t.ex. höger/vänster om marsch från halt. Mindi tappa båda gångerna. Annars höll hon fint tycker jag faktiskt! Fick beröm för vänster svängen och fick kommentaren att hon e ngt långt bak, men inte för långt bak. Får ha koll att det inte blir längre bak helt enkelt. Annars så hade hon fin position och jag gick bra*hehe*
Andra passet tittade vi på apporteringen och OJ vad jag fick springa, men det e nog så. Jag kommer få nöta nöta farten in massa massa. Inga genvägar här inte*haha*
Sen tittade vi på stegförflyttningarna. Skulle ha ett bättre tempo åt sidorna, men behålla den sakta marschen bakåt. Fick även tips på hur jag kan gå åt vänster och det funka väldans bra faktiskt.

Kameran var med och många, många kort blev överexponerade(eller vad det kan heta) och vissa hamna mer på bild än andra. Tyvärr var det ett ekipage som inte kom med alls på bild. Vet inte hur jag lyckades med det, men tyvärr är det inga kort på Viola med hennes duktiga lille pajk. Alla kort är tagna av mig, men de på mig är tagna av Marika och Michaela.

Marika & Nellie
Fritt Följ

Lek och bus

Sötast

Nellie´s grymma hoppteknik*hm*
Dragkamp med metall apporten
Vem fångar apporten först tro?=)
Andra dagen tog vi upp rutan som "problem". Behöver verkligen få upp en mycket större förväntan I rutan. Tipsen jag fick var upphängd leksak på andra sidan rutan och självklart gav det en hög fart. Men med denna tekniken så skall man stanna hunden själv och nja... Inget för mig.
Sådan här start skall vi ha till rutan en dag=)
Lek och bus

Mindi tog en paus*haha*

Anki med Essie
Monica och Morra
Gunilla och Kotte(?)
Med den stora munnen=)
Tina och Rosso
Språng marsch


"Tå" träning=)


Vem vann denna gången tro?=)
Karin med Nera
Lek i rutan

Äldsta i gänget
Picasso

Tyvärr glömt namnet, men väldans stilig!!!

Sötast på helgen var denna lilla 8-veckors flikka som fått namnet Mia. Marie och Torbjörn besökte oss på söndagen. Mycket trevligt!
Hela söndagens gäng!!!

En väldigt trevlig helg med underbara människor! Det tackar vi för!!!

Idag har jag både jobbat, lunchat med Carina, skogspromenad och träning på hemma plan av Canis läxa. Det blev både "dutt"= stimulikontroll på tasstarget, "sami"=stimuli kontroll på sitt och "ner"=stimulikontroll på fälltekniken från stå till ligg, men där är vi bara i starten. Och det är verkligen pilligt för att ingen ynka tå skall flytta sig*hehe*
Michaela var jätte duktig idag med sina vovvar och de körde target pass, flyt pass och stimuli pass. Super träning hade vi verkligen! Jag älskar 1-minuters pass. Effektivitet på högsta nivå!=)

Ha en fortsatt bra måndag
Ina&Mindi

2 kommentarer:

Whippeten Nota sa...

Jäklar så bra kort du tog i helgen!!! Blir ett helt annat djup i korten med stora objektivet på! Ja idag har du hunnit mycket å vart duktig =) Å Mindi var en dutti tös hon oxå, skulle vilja visa dig filmen jag har i mitt huvud när ni började (mindi som liten kikka) så skulle du se hur långt ni kommit å hur duktiga ni är! Helt klart att ni kommer klara både 2an å vara på väg ur lägre nästa år ;-) Tack för ögon och tips idag gums *jor dä bäst*

"lillemor med krollie" sa...

Hej Ina o söta Mindi! Lycka till i fortsättningen!
Vilka fina bilder du tagit under helgen
Hälsningar "lillemor med krollie"