Besökare

onsdag 23 december 2009

Dan före dopparedan (:

Dan före dopparedan är det idag och det är jätte vitt ute*woohoo* Men tyvärr läste jag på smhi att det skall regna här i morgon bitti. Får verkligen hoppas att de ändrar sig tills dess. Det hade väll vart typiskt Sverige om inte annat:P

Det händer faktiskt inte så mycke här som man kanske hade velat. Blir lite snabba träningar här ute på gatan, men mer klarar inte fingrarna i kylan.
Apporteringen går frammåt. Nya godiset är hemmagjort tonfisk godis. Mumma säger Mindi så TACK Lin för receptet! Häromdagen var det tom lite lek med apportbocken innan det var fräs in till mig. En som haft problem med farten skrattar åt det, men jag kommer väll gräva min grav över det sen*haha* Insåg även att jag har släppt igenom MASSA tugg verkar det som för FY vad hon tugga för två dagar sen. Blev helt förskräckt och avbröt direkt*haha*
Igår blev det träning på inte tugg, ingångar och att inte släppa fören "tack" och det gick super. En rullning och några dåliga gripanden, men inget tugg.
Senare tog vi ut det och det fortsatte lika bra tills vi kom till det fart fyllda igen. Då var traven tillbaka. Tre försök(JA VET:P) och trav på alla. Klev ur position på alla utan belöning och där efter gick jag in. Om det är test(kan jag vara bekväm?) eller om det var barnen långt där borta som hon spana på som störde, vem vet. Skall se i em igen.
Baklänges kedja hela läggande under gång i förr går också och det gick super.
Fortsätter med att kedja framförgåendet också. Tar något längre tid bara*ler*
Självfallet är vi ute och vandrar i skogen varje dag. Underbart och svettigt nu när all snö kommit=)
Häromdagen hade vi sällskap av Camilla med vovvar.








I kväll skall vi till svärmor på lilla julafton. Det blir idag för att alla skall kunna och det är trevligt tycker jag! Mindi får vara hemma i värmen istället för i kalla bilen!
Imorgon styr vi bilen mot hem trakterna för två dagars julfirande med släkten. Mysigt!
Det skall även bli ett besök hos de små söta puppisarna på Bergenhovs Kennel. Ser vi fram emot!
Tack alla vänner för fina julkort. Avslutar med alla dem.
Nu skall vi ut i skogen och kanske få till lite lydnad därefter=)
Ha en fortsatt bra onsdag
Ina&Mindi














Inga kommentarer: