Besökare

torsdag 9 december 2010

9:e december 2010

Hektiska tisdag!
Morgonen började tidigt då jag jobbade. Inte roligare blev det när det hade kommit 15cm snö och ingen riksbyggen som vart och skottat. Så fick skottat inne bland våra hus, men ut till taxin var det kämpigt å dra rullstolen. Hundarna var hos Stefan för han hade jobbat dag på måndagen. Åkte dit och hämtade monstrena och styrde kosan mot aktiv hund, Velanda. Först visste jag inte om jag borde åka, men Mindi behövde genomgången å klockan hann ju bli halv tolv innan ja närma mig så ja chansa på att det iaf där va plogat:P Å det va det!
Mindi fick sig laser behandling och lite massage. Det blev även mätning och nu banne mig hade det gjort stora resultat bak. Hela fyra cm ökning på två månader. Inte dåligt:)
Efteråt begav vi oss till praktiska gymnasiet eller med andra ord Ela´s jobb. Vi hade bestämt att "utnyttja" hennes tvåor som gärna ville hjälpa till och träna hund.
Dixi har ju lärt sig det fina beteendet att man kan skälla(läs skrämma) bort folk, men inte dessa inte;) Eleverna var jätte duktiga och gjorde precis som jag förklarat och lilla Dixi. Ja hon va fräsig=) Givetvis skällde hon och sökte stöd hos mig i början när de stod där och titta på henne, men när det inget hände med folket började hon nosa sig omkring. Lite försiktigt vid sidan av dem, men när hon tog kontakt med dem kom det helt plötsligt belöning från dem. WOOHOO, sa Dixi och valde att sätta sig framför å tigga mera. Inget hoppande alls typ. Jätte fascinerad va ja=) När hon insåg att alla var likadana gick hon och plocka hej vilt:P
Nästa steg blir när folk kommer gåendes mot oss och stannar för att prata. Det fick vi så högljutt höra idag att det passa inte damen:P
Väl hemma igen blev det knappt en lugn stund innan det var dags att göra sig iordning för att åka till Patricia, vännerna och den goda maten som sen visa sig även inkludera god efterrätt=)

Jag, Jessica, Marina och Sanna dök nämligen, som planerat, upp hos Patricia för det årliga tacos kalaset(andra året nu vettni;)) och efteråt blev det hembakta, mumsiga lussebullar. Jätte trevligt var det och ännu en gång inser man hur sällan man träffar er alla:(

Onsdag
Som vanligt är det Greys på onsdag kväll som gäller och även denna vecka såg vi på det tillsammans med Ela och vovvarna. Det blev även gemensam mat ihop. Lasange*mumma*
Men tidigare på dagen blev det skogsrunda i djupa snön. Vädret var verkligen inte på vår sida då båda hundarna kom ut med gigantiska många och stora bollar på kroppen.



Till och med Dixi fick denna dag.
Å inte bara att det är extremt jobbigt för Mindi att gå(får tänka positvit å se det som tyngder och därmed extra bra träning på att lyfta och använda benen.... lr nått....) utan när spolat bort alla i duschen och de torkat så har de kakor i hela pälsen som inte går att borsta varken med eller utan balsam. Utan det är bara saxen som gäller. Mindi ser bara skabbigare å skabbigare ut*haha*
Träningen på Dixi ger resultat. Hundmöten går oftast bra, barn går oftast bra, rullande forden går bra, bob å pulka e lite läskiga å koppeldragandet gör stora framsteg, men hon försöker ideligen. Enveten dam ja äger:P
Idag jobbade jag på förmiddagen och hade sedan medarbetarsamtal. Å det var massa beröm man fick å det är ju alltid roligt. Givetvis diskutera vi fram vad ja skulle utveckla och tänka på för kommande år(framtid). Å det allra bästa är att nästa år är det individuell lönesättning så nu äntligen har hon möjlighet att göra ngt åt min lön. Ligger nämligen flera tusen under medel och mina arbetskamrater. Å det känns helt ärligt surt när man gör EXAKT samma arbete. Å lite mer än andra utan å skryta! Så håll nu tummarna att jag får en riktigt bra löneförhöjning nästa vår*hehe*
Efteråt var det frisören som fick sig ett besök och sen tog jag hundarna på var sin promenad varvat med lite tvättande. Plus att snabeldraken vart framme och nu är bloggen uppad. Flitig dag:) Kanske skall avsluta med lite inomhus träning på kvällsmaten osså så kan ja sova gott i natt:)
Ha en fortsatt bra torsdag
Ina, Mindi & Dixi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna att det blir jättemycke i lönekuvertet.
Vilka bollar dom får.
Kram Mamma

Anonym sa...

Härliga bilder! Hoppas du ha det bra och att vi ses andra januari.
Kram Gitte