Besökare

måndag 13 juni 2011

13:e Juni 2011

En liten uppdatering vore väll trevligt eller vad tycker ni??

Idra växer så det knakar. Å vacker är hon, tuff är hon, självständig och social. Stört härlig helt enkelt.
Stefan har besökt emaus, vart i olika miljöer, haft flera playdates med syrran m.m.

Alla tre vovvar har fått vara lösa samtidigt och det gick jätte bra. Dixi skrämde henne bara en gång*hihi*

Å uppställningsträning har det fått bli för att vara still ligger inte högt på listan*haha*


I lördags fick Dixi ett spår på fotbollsplan. Ca 100meter, 3 avhopp och en vinkel, tomma steg upp till 15 stycken.
Det fick ligga strax över en timme. Hon fick starta själv och det var lugnt och fint, men vela ut lite åt sidan efter högen, men snabbt tillbaka.

Alla ställen där det var tomt skötte hon sketa bra. INGEN tempo höjning:) Första avhoppet ledde jag henne med en arm och det gick ganska snabbt att hon hitta åt rätt håll.

Det andra stod jag längst bak och höll emot, ett steg tog hon framåt, men sen sökte hon åt sidorna:) Avhopp tre stod jag oxå längst bak och hon börja leta åt sidorna direkt, men... Hon tog inte andra högen utan gick direkt på fortsatta spåret.

Vinkeln gjorde hon jätte fint. När vi närmade oss fick hon det fortsatta spåret i näsan och tänkte gena, men jag höll bara emot och hon jobba ut vinkeln och gick inte över framåt alls nästan:)

Gör skoj:)

Under tiden spåret låg var jag nere med båda töserna och skritta i havet. Jätte duktiga var de och de fick hålla igång i femton minuter.

Efter Dixi gått spåret fick Mindi fri spåra upp resterande godis bitar. Hon var ingen höjdare på det direkt*haha*

Igår eftermiddag när jag kom hem från jobbet hade Stefan och Ela ett super mysigt förslag på gång. Vi tog alla hundar och åkte till "Stefans mormors sjö".

Mindi fick simma några vändor och försökte även med Dixi, men där gick det inte att simma ;)




Vi grillade och mös, valparna busade hej vilt och inte bara en gång utan två gånger drutta de rakt ner i vattnet från bryggan*haha*
De sprattla och kämpa och höll nog ibland på att drunkna ;) Så dem fick man skrubba varma med handduk sen ;)







Idag har jag vart hos frisören. Var på väg att klippa av håret igen, men i sista stund tog vi bara topparna. Däremot har jag färgat det mörkt, mörkt igen. Har saknat det!!
När jag kom hem igen blev det litte träning för dogsen.
Mindi fick träna rally från avancerad klass :) Gör duktig tös, men hon blev trött snabbt.
Sen fick Dixi, galenskapen, komma ut.
Idag hade vi endast en låsning i fritt följ start. Väldigt kul!
Inkallningen hade bra kvar sitt och full fräs igen:) Fria följet var fint med attityd. Dock sega sättanden;)
Stimuluskontrollen på sitt och ligg sitter långt inne har jag insett. Damen lyssnar verkligen inte i första taget. Har garanterat mig själv att skylla som tränat tyst i typ hela hennes första år :p
Men det kommer sig. Idag hade jag munnen igång i allt:)

Tränade upp våran tilltänkta tävlingsbelöning så hon får förväntan på den med :)
Gjorde även en liten kedja en bit in under träningen. Alltså mitt i på belönad mark.

Fritt följ sträcka med en halt och start igen. Ett läggande under gång under baklänges marsch. Ett fritt följ start sträcka:) Vilket gick helt super:)

Nu skall jag göra mig iordning för att möta Em nere i stan. Älskade saknade Em!
/Ina och dogsen

Inga kommentarer: