Besökare

söndag 29 januari 2012

...och tydligen mer smärta!

En underbar helg med den vita snön har vi haft! Vi gillart!

För ett tag sen beställde Ela genom hennes kontakt nytt halsband och koppel till Luna och då passade vi på samtidigt. Ett halsband till Idra och tre synkade koppel till alla tre. Jätte nöjd!
Igår var en händelserik dag! Började lugnt med sovmorgon. Alltid lika härligt! Sen åkte jag och Idra en sväng till Uddevalla. Jag skulle handla och Idra skulle på playdate med syster yster:)

Tror ni hon tyckte det var kul???*haha*


Ser ni hur synkade de är i rörelsen:)


Och ibland kan det gå lite illa om man missbedömmer;)


Pinnarna slår dem båda när de svischar fram!


Och de hitta ett långhopp ställe oxå som jag och Ela stoppade vid för att lyckas fånga deras flygande framfart. Det gick inge vidare kan jag säga;)



Gör skoj hade töserna det. Ett litet litet gruff blev det på en kort stund som de sen skaka av sig och fortsatte springa. Himlans kul och se då det var länge sen de var utomhus, lösa ihop.
Blir typ ett litet konstanterande att "Ja, de kommer nog ha gott av varann hela livet:)"


Mindre roligt blev det efter de hade härjat en stund. Vi märkte lite blodfläckar som sedan blev fler och större. Först trodde vi att det var Idra som skrapat upp sitt sår på ena baktassen, men när de var lugna bredvid oss såg jag att det var fel tass plus att det blödde massor.

Plocka upp henne och det pulsa ut blod ur ett hål. Där klon skulle ha suttit. Den var borta.

Jaha... Hur lyckas hon;)

Min lilla muskelösa tös*haha*

Ela hade erfarenhet på det sedan innan och sa att veterinären gör ändå inget så det är bara att ta det lugnt. Ringde ner till Gbg och prata med dem och de sa att jag inte ens behöver in på måndag så länge inga flisor är kvar och det inte blir infekterat så är det bara att sköta det som vanligt sår. Så då vart man lite lugn igen.



Snön kylde och höll det rent tills vi kunde hoppa in i bilen igen för en färd till Ela som hade en tratt åt fröken. Här finns ju bara i stor storlek att tillgå;)


När jag satt med henne och vänta blödde det ju fortfarande lite och på den tiden hann det bli en del i handen.


Åkte hem, tvätta rent, kolla efter flisor/ngt som skulle vara kvar från klon men allt var fint.
Satte på linda med massa fetvadd under och sen tratt. Och bäddade ner henne i filten:)


Vi väntade ju dessutom besök denna dag. Underbara Patricia med dogsen skulle komma:)

Vi startade daten med en runda i skogen på lite över en timme med alla fyra hundarna.

Härligt när de går så fint ihop:)
Det vi däremot fick se, men som tur var inte hundarna, var tre gigantiskt stora älgar ca 100m ifrån oss. Gör stora verkligen! Maffiga djur! Men är glad att de inte var närmre:)

Efteråt gjorde vi tacos, tjötade massor, såg en film och tjötade massa mer.

Innan det var dags för dem att åka hem, 7-8 timmar senare, tog vi en sväng om i själva byn;)

JÄTTE kul att du kunde komma gumman! Nästa gång besöker vi dig för en stadsvandring tycker jag:)


Idag är Idra inte alls berörd av sin tass. Stundvis får hon, under vakt, vara utan tratt för hon ser rätt deprimerad ut med den;)

Jag och de svarta har varit ute på en 6kilometare. Friskt och lite kyligt!

En uppgift är inskickad så lite godkänt får jag. Nästa uppgift blir nog inte fören näst kommande vecka för nu jobbar jag mycket, men man vet aldrig. Kanske slinker iväg i veckan någon dag:)

Ha en fortsatt bra söndag!
/Ina

Inga kommentarer: