Besökare

torsdag 8 november 2007

Tillbaka hos veterinären idag!

Idag tog Mindi bort sina stygn. Hon fick även sin ett års vaccination. Plus att vi hade med oss urinprov så inte hade några bakterier i sig längre. Håll tummarna nu att hon aldrig får det mera!
Idag var jag och titta på åtta söta whippet pojkar som bara är 8 veckor gammal. SÅÅÅ sööööta=) Det var hos Yvonne, Torshammarens Kennel. Hon har sytt ett täcke till Mindi, jätte fint och säkerligen ett toppen täcke. Framtiden får utvisa, men himla snygg blev hon=)
På lördag skall det vara Rally Intro dag på klubben. Michaela håller i den och vill ha med oss från hennes prov grupp så då skall Mindi visa upp sina fin slipade trampa på skyltar teknik=) Nä, hon e allt duktig när hon vill!

Försvarsmaktshund är lite lockande. Det kommer startas en här i Uddevalla ganska snart vad jag förstått. Men Mindi känns så liten för det och framför allt är jag fortfarande sugen på räddningen istället och så som jag förstått det är det antingen eller som gäller. Får gå på info kvällen så får vi se!

Jag vet redan det enda jag önskar mig i julklapp=) Det är först då boken skall komma på svenska för nu är den bara på norska å så bra på norska är jag då inte. Lydnad(+brukset) med klicker. Kommer inte ihåg exakt va den hette nu, men verkar toppen. 700kr dock, men det e det nog värt. Men vill ha den NU.. Har redan läst mig till att jag redan skapat mig lite problem och inte riktigt gjort rätt hela tiden så skall lägga det lite på hyllan tills jag kan läsa mera noggrant, men en del saker kan hon ju redan så där är det ju bara å fortsätta träna=) Det är himla roligt iaf!

Idag var jag på arbetsintervju på Huveröd i Ucklum. Spännande. Kanske inte det roligaste arbetet, men är 100% och mer intressant än vård av människa. Får se om hon hör av sig med goda nyheter. Håll tummarna ännu en gång=)

Sov Gott
Ina&Mindi

1 kommentar:

Whippeten Nota sa...

Vad duktig du har varit med att skriva så mycket! Det var jätteroligt! Puss å kram från oss Ela,Ebba, Knota