Besökare

söndag 30 mars 2008

Träning för Karin Haglund

(Korten är tagna av Patricia Johansson, Stenungsund!)
Ja, dagen började ju inte riktigt som den borde. Trots att man vid flera tillfällen igår nämnde ändringen till sommartid i natt, plus att jag skrivit det så andra skulle komma ihåg det OCH att mamma skickade medelande igår kväll, missar jag ändå att ställa om klockan när jag gick och la mig.
Det resulterade i att när jag klev upp kl 8.00 i morse och läser ett medelande från underbara Michaela så är den exakta tiden 9.00. Med andra ord dags att åka. Det blev snabba ryck. Som tur var hade jag gjort iordning allt igår kväll.
Iväg bar det till Stenungsund. Mötte upp Patricia, Sanna, Anna, Jessica och Jeanette. In och handla och ner till Torslanda med en "dålig" vägbeskrivning, men fram kom vi. Möjligen litte sent kanske...=)

Vi började med presentation och förväntan av dagen följt av lite följsamhets övningar. Förstod helt tanken bakom dem, men Mindi "kan" ju det dära. Hon e duktig på den biten.


Sen blev det lunch och teori om klicker träning.
Sen fick alla, med Karins hjälp, lite individuell träning. Alla valde klicker=) Jag fastna helt å hållet på när hon visade hur hon tränade in framförgåendet i brukslydnaden. Mindi har ingen bra stadga i sitt "stå framför". Får bygga upp den först innan man, sakta å säkert, drar sig bakom hunden. Det som krångla till mest för mig var först "fejk" kastandet, kasta godisen och sen klicka *phju* Virrit värre för matte!! Dessutom såg jag när jag testade litte senare att hon visa tydliga tendenser från "kloss-träningen" när jag vill ta ett smyg steg åt sidan. Då skall man flytta sig tänker Mindi-Det har vi tränat på. Å det e ju helt rätt. Men eftersom klossen e borta, så kan vi gå över till ALLA fyra tassar låsta i marken=)
MEN...hihi.. Fick litte nya tips och funderingar gällande vänster svängar. Annars fick vi faktiskt beröm för det fria följet av Karin. Glädjande!!

Folket drog sig hemåt och kvar var vi sex stycken!
Jennie körde högre lydnad med sin Elvis och även Karin gjorde lite moment ur klassen.














Sen blev det litte "eftersnack"(alltid intressant*ler*) och sen bar det iväg hem med en trött hoffe=)
Tycker hon vart seg/trött sedan påsk, men vet inte om jag inbillar mig. Får ha koll på den lilla.

Imorgon börjar tävlingslydnadskursen. Så spännade=)
Då kommer det mera uppdateringar!!
Over And Out
Ina&Mindi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

TRevlig uppdatering, sitter här och sliter med min, den kommer om nån stund *ler* men får ju pausa och läsa på din *ler*

Hoppas det inte regnar ikväll på eran kurs, skall bli kul o höra om hur den var för er, hoppas ni är lika nöjda som jag var efter min i fredags.

Kram

Vessla sa...

Hej! Väldigt trevligt att läsa om hur ni hade det i Söndags. Låter som om det var en härlig dag, med mycket nyttig träning. Hoppas att vi ses på nästa hoffeträff!
Pia, Björn och Vessla