Besökare

måndag 3 mars 2008

Träningen på klubben!

Underbart!
Det gick så bra=)
Körde två pass, med paus i bilen emellan.
Fint, koncentrerat fritt följ. Fina vändningar å raka halter. Mest imponerad av vänster om marsch. Tror hon förväntar sig en halt, därav svänger hon in baken och det blir snyggt=)
På hindret körde jag båda varianterna. Skall börja med tass target där. Sätter sig väldigt nära hindret på andra sidan. Men hon sätter sig iaf=)
Kom in fint vid sidan på tillbaka gången!
Apporteringen gick oxå bra. Tog den bara på kommando! Gjorde en ingång, blev sne, men hon höll kvar den tills hon hade hittat rätt!
Inkallningen är med stor glöd! Har kört med kastad boll bakom ryggen! I skogen har jag, på kortare avstånd, använt hit och "krävt" en hel ingång, vilket jag även gjorde en gång idag. Sa dock även fot när hon var nära mig. Hamna lite lång bak, men vände upp direkt. Mycket nöjd!
Får träna på mitt egna springande baklänges så vi kan träna ingångar i fart=)
Körde även lite platsliggning. Både avstånd och lite längre i tid. Även hakan i backen. Belönar än så länge alltid med att jag kommer tillbaka när hon bjuder hakan när jag är långt borta.

Till vårat andra pass hade Pia med Tea och en till kommit till klubben. Blev inbjuden till platsliggning som vi tacka ja till.
Gjorde på vår nivå. Andra gången Mindi får ligga med andra hundar så. Gick nog typ tre meter. Belönade 3-4ggr och stod vid henne den sista halvminuten för då hade hon krypit fram en bit när den okända kvinnan "korrigerade" sin hund på avstånd med rösten och Mindi, såg ut, tog åt sig å blev osäker.
Fick även tandvisnings hjälp av Pia. Och det märktes att det behövdes. Älskar ju alla denna kikka=)
Pia tipsa mig och det gav mycket bra resultat! Det tackar vi för!
Skall bli så skönt att komma igång med "grupp" träningar. Få hjälp med det som behövs, bolla saker sinsemellan m.m.
Och nu har vi ju flera grupper att välja mellan. Hoffe gruppen, onsdagsgruppen och vår privata grupp*hihi*

Längtar redan tills nästa pass=) Effektivitet är det bästa! Och när det går så bra som det gjorde idag blir man sporrad!!

Sov gott alla
Ina&Mindi

1 kommentar:

Whippeten Nota sa...

Duktiga är ni å fina bilder blir det =)
Kram!