Besökare

torsdag 6 november 2008

Lydnad + Egon spåret!

Även idag blev det en strålande, kall höst dag.
Efter jobbet hämtade jag Mindi och åkte tillbaka upp till Kurveröd. Ela var även idag barnvakt till lilla Budda så vi hade bestämt träning uppe hos henne.
Började med en rast runda(Mindi hade ju ändå vart själv i fyra timmar*ler*) och väl tillbaka kom Ela ut med whippet flickorna. Solen låg på så inga bilder blev det... Ja, litte lata e vi allt=)

För Mindis del blev det apportering. Skall börja jobba bort extern skålen nu är planen. Plockövningarna går fin fint, men kan nog bli litte hårdare på hur man håller apporten.
Ingångarna blev raka å fina, men möjligen något långt ut från mig.
Farten ut och in med apporten är som den har varit de senaste veckorna. Hög=) *rolit*
Sen körde vi fjärr och de frivilliga växlingarna har nog gett lön för mödan för gud va bra det gick. Jätte roligt!
Inkallning med ställande och lägganden fungera toppen! Även inkallningar både från stå å ligg. Super duktig är tjejen!
Gemensamt i slutet körde vi sen sittande i grupp. Stod inte långt ifrån och belöna två gånger och hundarna satt över en minut kan jag uppskatta det till.
Gjorde även en tidskort plats efteråt på ca 15m. Direkt ner med hakan*dutti* Låg med hakan nere "hela" tiden trots att Ela och Nota körde ben slalom en liten bit bort. Tjoho.. Super nöjd!

För whippetflickorna gick det mega bra med!
Med Våga märker man tydligt att hon har det mycket jobbigare uppe på klubben. Kan inte alls koncentrera sig som hon kan på hemma plan. Bjöd på flera frivilliga beteenden, visa ett fritt följ som heter duga=), apportering med spårpinne fixa hon galant och ställande under baklängesmarsch var det gång på gång på gång. Jätte duktig!
Nota är underbar! Hon har sådan förväntan in till planen att hon går fritt följ eller linförighet flera meter med svängar och halter med jätte bra kontakt och position. Underbart att se! Fortsatte fot träningen med skål bakom och det gick super. Ändrade dock litte så Ela belönade även från handen(Nota fick bättre position och man kommer lättare kunna plocka bort skålen). Hon höll riktigt långt, svansen gick i ett och hon var taggad. *hihi*
Sen fick hon även träna apportering, budföring och sittande i grupp. Super bra träning!
Alla var glada och nöjda när 2,5 timme hade gått=)
Efteråt tog jag och Mindi oss en härlig promenad längs Egon spår. Fin skog med bra stig. Mötte litte folk, får och får på fel sida stängslet=)
En toppen dag!
Imorgon bitti är det jobbet som gäller igen. Lördag ledig och sen jobb söndag kväll.
Ha en fortsatt bra torsdag!
Ina&Mindi
Ps. Tack igen alla ni som grattar och peppar mig. Ni är guld värda! Ds

3 kommentarer:

Vessla sa...

Men Mindi, sånt får du inte berätta innan jag ska till vetten. Du skrämmer mig juH! Nu kanske jag inte alls vill åka dit. Tidigare har de bara varit jättesnälla och jag har fått hälsa på människor och sånt tycker ju jag om. Nedklubbad och vakna med ont, nej det vill jag absolut inte. Men det KAN inte Matte tillåta väl? Fast om Ina tillät det för din skull... hmmm... jag ska nog vägra! Måste tänka vidare på det här.
Vessla

Vessla sa...

Hej Ina och Mindi! Vessla börjar kännas lite piggare, åtminstone blixtrar hon till lite emellanåt och studsar omkring en liten stund. Men inomhus är det mest biabädden som gäller. Det känns som om knölen (inflammerad talgkörtel) börjar bli bättre. Fortfarande lite inflammerat runt omkring, men vi hoppas att antibiotikan hjälper och att vi ska slippa operera bort knölen. Vi får se på torsdag, då vi ska på återbesök hos vetten.
Massor med kramisar!

Vessla sa...

Klubbad som en säl blev jag, på återbesöket. Rakad på svansen och på halsen, stygn på bägge ställena. Synd om mig!!! Fåntratt fick jag också. Fast jag nyttjar det till att ligga i soffan massor. Men nån extra mat eller nått har jag inte lyckats få, tvärtom! Inte ens en halv portion på HELA dagen! SYND om mig!