Besökare

lördag 15 november 2008

Mindi 2år idag!!

Idag fyller de grekiska gudarna två år. Vill gratta alla mina syskon och hoppas de får en lika bra dag som jag har fått=)
En extra tanke sänder vi till Miro och hans familj!*saknad*


I morse blev det plätt-tårta. I den ena var det fiskbullefyllning och i den andra var det tonfisk fyllning. *kardemumma* Fick även en ny leksak som jag snart har förstört*skratt*

Matte tvingar mig att vänta...
Men sen slukar jag allt med ett nafs
Riktigt mums var det!
Sen tog jag tag i det nya fåret*ler*
Han kommer inte leva länge*skratt*
Efter jag smällt maten tog matte med mig upp till klubben. Idag var det bara hon. Bra tycker jag för då får jag vara med hela tiden*hihi*
Först traska hon ut själv i skogen. Jag vet vad som väntas då så det e helt ok=)
Sen tog vi en sväng nere på planen. Tränade apportering som gick mega bra trots äckligt underlag. Bra fart, bra gripanden och bra ingångar. Snart sätter vi nog ihop allt tror jag=)
Sen fortsatte hon med detta krångliga "före", men idag fick hon mig faktiskt att förstå.. Å gud va mycke roligare det blev då!
När vi skulle träna hindret fjompade jag mig en del. Det var SÅÅ blött..(umgåtts för mycke med whippetar)... så jag vägra hoppa efter första gången. Tillslut flytta matte på hindret och då fick det väll gå då*tihi*
Sen ville hon köra inkallning med ingångar.. Men då började jag bli litte trött så farten var något segt och ingångar är fortfarande ett stort problem i hög fart. Men det kommer säger matte. Hon har en plan till och med=)
Sen till råga på allt ville hon att jag skulle krypa. När vi tränar inne på kvällarna är det inga problem. Ibland kryper jag extra långt, men det uppskattar hon inte ens. Men nu var det ju jätte blött och äckligt ute. Jag fick allt några gotte bitar, men fullt nöjd var hon nog inte..
Men det sket jag i*skratt*
Sen bar det upp till skogen igen. Matte hade gått ut ett 700m långt spår med 5+1pinne och det hade fått ligga i 55min när hon släppte på mig.
Trots lydnaden innan hade jag hög fart i början, men ok.. Efter ett tag sakta jag ner för litte trött var jag allt.
Jag var jätte noga i spåret för titt som tätt hitta man gödda. Det gillar jag.. Hoppas matte fortsätter med det! Jag fick även fiskbullar eller korv när jag plocka upp hennes pinnar. Tycker fortfarande det är ett extremt störande moment i min härliga spårning, men tydligen får man inte fortsätta om man inte plockar upp dem. Försökte en gång, men lyckades inte.
I slutet fick jag spårleksaken att leka med och mer korv och fiskbullar. 15min tog det för oss att ta oss runt ihop. Hade jag gått själv hade det gått på fem*skratt*
Nu var jag allt trött och tänkte att nu skall vi nog åka hem, men icke. Ut på promenad skulle vi oxå tydligen. Matte säger att jag måste...
Men vi kom inte så långt.. Plötsligt hörde vi någon som vissla. EN JÄGARE! Jag gruffa massa på honom, men matte envisa med att gå fram till honom ändå.
Efter det vände vi tillbaka. Enligt matte jagade de och då vill man inte vara i skogen.
Så vi tog en annan sväng och begav oss sen hem igen!
Ha en fortsatt bra lördag!
Ina&Mindi




3 kommentarer:

Vessla sa...

Ett jättegrattis på födelsedagen! Det låter som om du har haft det toppenbra dag, tårta och en massa träning; precis som en födelsedag ska vara. Massor med grattiskramar!
Vessla med familj

Anonym sa...

Grattis på tvåårsdagen och ett ännu större något försenat grattis till championatet! Bra jobbat! Och självklart kommer det bli fler med tiden =)
// Ia

Vessla sa...

Hejsan Ina! Det är nog mer jag (Pia) som är intresserad av att gå klickerinstruktörsutbildningen än vad Björn är. Men det kostar ju så ohyggligt mycket pengar, samt att jag på något sätt känner att jag inte har riktigt rätt hund för att gå utbildningen. Dock vore det verkligen så intressant och lärorikt att gå en sån utbildning. Får väl se om man kan få den möjligheten någon gång senare i livet.
Vessla börjar återhämta sig och efter att stygnen är plockade vore det verkligen jätteskoj om vi kunde få till en hoffeträff. Det var så länge sen sist!
KRAMISAR!