Besökare

söndag 10 maj 2009

Massa massa blandat....

Goda nyheterna först eller hur brukar man göra=)
Igår var jag och Patricia i Larv för årets första utställning. Dit kom även kära mor som blev fotograf för dagen. MASSA uppskattat!
Från början skulle det vara åtta stycken hoffar, men tillslut vart det bara fem. Tråkigt, men sant!
Grosse slog till med att knipa CK, Bästa Hane och Bästa Veteran. Snyggt jobbat!
Mindi hade en motståndare i öppna kvaliten och stod sen själv i konkurransen. Även hon knep ett CK och blev Bästa tik*tjoho*

Så därmed var det Grosse och Mindi som skulle in för BIR och BIM.
BIR gick till min älskade kikka idag! Super skojsigt!! Domare för dagen var Jackie Perry från Storbrittanien.

Vädret var inte på vår sida hela dagen. Fram mot eftermiddagen var det halv storm. Folk, bland annat vi tre, fick hänga i de stora vita tälten klubben hade satt upp för att de inte skulle blåsa iväg. Men vi var allt kvar till finalerna. Båda vovvarna skulle ju in. Men det var som vanligt.. In och ut lika snabbt. Tråkigt, men sant!
Idag har Ela varit i Larv och ställt Nota. Grattis till fin kritik och CK!
Jag själv har varit på Råhagen sedan tidig morgon. Klubbens lägre spår tävling var idag. Tre stycken anmälda fixade uppflytt igår så enda reserven togs in och sex startande blev det. Tyvärr vart det bara tre kvar till resterande av dagen. En av dem avstod platsen och budföringen pga skotträdsla och hade mega otur när hon skulle in för lydnaden då skjutbanan längre bort satte igång och smälla så hon bröt direkt.
Kvar var en husse med en schäfer tik och Eva-Lena med Gandhi. Gandhi låg ensam kvar tiden ut på platsen plus att han gjorde en klockren budföring. SNYGGT!
De hade inte så många pinnar med sig i spåret så jag höll tummarna för en bra lydnad så kanske, kanske det skulle kunna knipa ett uppflytt.
Lydnaden gick väldigt bra förutom hindret*asg* Han hade egna åsikter om man säger så*haha* Så med goda tankar om ett välgodkänt resultat blev Eva-Lena glatt överraskad när vi presenterar henne som vinnare för dagen med uppflytt. SUPER SKOJ!! GRATTIS!
Extra roligt var det att dagens enda uppflytt var från klubben!!
Nu på eftermiddagen har jag och Stefan klippt gräset här på föreningens marker. Gick snabbt och smidigt faktiskt! Sen tog jag med mig Mindi ut i skogen. Å då menar vi rakt ut*hehe* Snitsla upp en nya uppletande ruta som är full storlek som vi hoppas kommer sitta kvar längre än några dagar*morr* Sen tog vi en sväng här på Kurveröd med cykeln. Mindi skötte sig strålande!
Mindi har inte fått mycke träning det sista. Vi har däremot avancerat i vårat trix och hon kan nu både öppna kylskåpet och hämta snus ur det, men inte båda samtidigt. Så nu skall vi lära oss att stänga oxå. Va va det nu för tips Lin gav mig som jag tyckte var super*tänk, tänk* Lr var det någon annan?? Minnet har flugit sin kos...
Troligtvis för att det har varit en hel del att tänka/grubbla på det sista. Det e inte alltid det går som man vill här i livet... Fast denna veckan har varit riktigt tung... Å värst av allt är att jag ingenting kan göra åt det.....*hm*
Får ta nya tag imorgon! Och nu tänkte jag faktiskt samla på mig lite foderkulor och träna på att stänga kylskåpet tror jag.. Eller ngt annat kanske..
Ha en fortsatt bra söndag
Ina&Mindi

4 kommentarer:

Vessla sa...

Ett jättegrattis till BIR-resultatet. Hon är ju för snygg den där tösen! Härligt att höra att det går framåt med snushämtandet. Vessla har faktiskt hämtat en öl till Husse för första gången! Hoppas att vi kan ses snart och träna ihop!
Kramisar!
Pia, Björn och Vessla

Anonym sa...

Ia stänger med tassen, det är ganska bra, blir inte samma tänk som öppnandet när de ska dit med munnen.
Kram från oss två, Lin o ia

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS, min fina syster!
Fy vad kul att få slåss med sin "polare" om BIR o BIM!
Hehe...
Kramar från Gaia

Michaela sa...

Grattis Grattis, ska nu inte till Tvååker och ställa i sommar? kram Michaela