Besökare

tisdag 15 september 2009

Mycket dator & en del spår

Varmaste kramarna skänker vi till vår älskade vän Michaela!


Ny inom hemsida är jag fortfarande och lär bli för evigt*haha* Under veckan som gått har det blivit mycket pill med galleriet, men nu har jag lyckats och nöjd blev jag! Ett steg åt rätt håll!
I lördags åkte jag, Cissi, Ela, Anneli och Ingelis till herrestadfjället för spårning. Alla la viltspår, medans jag la och Mindi hade ett personspår!


Vårat spår blev 1km i lätt terräng. Det fick ligga strax över en timme med 8 pinnar och slutet!OJOJ va duktig hon var. Spårupptag på ca 7m. Inga problem, tvärnita när hon kom fram och titta inte ens åt "fel" håll. Tuff. tuff iväg. Den öppna terrängen gav lite högre tempo så matte fick jogga litte smått emellan åt, men vad gör det säg*haha* Varenda pinne plocka hon... En efter en.. GÖR STOLT! Super duktiga kikkan! Hon fick ett tapp precis efter en spetsvinkel(men det hade änna inte med vinkeln och göra kändes det som), men hon jobba och jobba och löste det helt själv*redig tös*. Denna gången plocka hon dessutom upp slutpinnen. De senaste gångerna har hon bara ställt sig vid slut pinnen, precis som om hon visste att lång pinne betyder "slut", och jag har väntat någon sekund och då har hon plockat den. Om man skall tänka tävling så vad gör det*hihi*
Samlade på parkeringen satt vi och alla gick sina spår pö om pö. Alla var nöjda med dagen och det var hemskanskt trevligt tycker vi=) Det skall vi göra om SNART!
Cissi och Budda showade med sina trix! Gör duktiga är dom!


Pang

Snurra

Vinka



Tack tjejer för en toppen dag i hundens tecken*ler*

I söndags åkte jag till Skara dit min bror har flyttat då han har börjat på djursjukvårdar programmet. Inte alls avundsjuk*hehe* Han visa oss skolan som faktiskt var öppen för det var helg kurs. Jätte mysigt verkar det vara. Inte för stort och inte för litet. Deras bibliotek hade man velat ta en titt i*hehe*

I måndags stod det APT och jobb på schemat. Men där emellan la jag ett spår på ängen här på kurveröd. Sist gick det inge vidare så idag var det upp till bevis*ler*
Precis som appell provet var det lagt, möjligen lite för kort, och det fick ligga i 45 min ungefär.
En klar TIO poängare blev det*woohoo* Spåra noga och fint och jobba super! Mitten sträckan verkade lite jobbig, men hon var lugn och sökte kärnan hela tiden. Och givetvis(härligt och kunna skriva*ler*) plocka hon alla tre pinnarna! Duktig kikka!

Igår, tisdag, var vi på upptäckts färd i skogarna och hitta en ny sväng. Alltid lika roligt. Finns dessutom mer att utforska åt det hållet. Det skall vi ta en dag när man har tid att gå vilse*haha*
Sen åkte vi till Ljungskile och mötte Lin och Ia för träning.
Vi står verkligen och stampar med denna stimuluskontroll. Behöver tips och råd! Tiden drar ihop sig, fast helgen är framflyttad så lite längre tid får vi på oss*ler*

Idag är det jobbet som kallar i eftermiddag, men innan dess skall vi väll hinna vara nyttiga på alla sätt och vis!
Ha en fortsatt bra onsdag!
Ina&Mindi

2 kommentarer:

torpedos budda sa...

Tack själv för en underbart härlig dag i lördags =) Fina bilder du lyckades få på Buddisen =) KRAMAR

Lin sa...

Hej vännen!
Nu har vi ju LÖST det :D
Wiiiiieeeeeeeeeeee!!!!!!!!
Kramar