Besökare

måndag 28 september 2009

Lite annorlunda helg!

Ja, inte blev det några nya avsnitt i onsdags av Grey´s inte. Mycket mycket besviken, men på onsdag så... Då blir det date med Michaela och Cissi här hemma.

I fredags var det lång pass och Mindi fick endast en liten rastning för det var full rulle på jobbet. Men väl hemkommen blev det först att hämta Stefan hos han bror för hans bil hade gått sönder, men sen så blev det allt träning här mellan husen.
Michaela var med med Våga och Jippie. Super bra träning hade vi båda två.
Hade super belöning, chessburgare, till apporteringsträning och sen blev det även rut lek så det stod härliga till. Tack för tipsen Ela. Får se vart all träning en dag leder till*hehe*
Platsliggningen har jag bestämt mig för att ta tag i eftersom vi har hela vintern på oss så banne mig om jag inte gör det*hehe*

Senare kom både Michaela och Martin förbi och det blev hämtmat i rund form*haha* Allmänt kallat för pizza. Värdelös film på TV:en, men vad gör det med gott sällskap=)

I lördags var det klickerkurs på klubben som jag och Marika höll i. Det var verkligen mycket roligare än vad jag förväntade mig. Matte och hundar var super duktiga och alla avancerade på plats. Några hade tränat lite med target innan, men det var mer än hälften som aldrig gjort något, men det gick verkligen super för dem!
Blev förfrågningar om grundkurs i klickerträning så vi får väll se på det*hm*

Efter kursen bar det iväg hem och sen direkt till torp där vi handlade på Maxi och valde självscanning för att det var så mycke folk, men givetvis fick vi en kontroll(min allra första) så vi fick plocka upp allt ändå*irriterande* Över till andra änden för att lösa ut medicin till Mindi som apoteket INTE hade, för femtielfte gången, i stan och sen skulle vi besöka systemet och då går inte dörrarna upp. Nä, då stängde de för åtta minuter sen. Räknade blankt med att de håller samma tider som resten av torp, men inte då.
Den biten löste sig dock ändå tillslut, men oturen fortsatte om man säger så:P
På kvällen begav vi oss hem till Cissi och Daniel. Super trevligt att ni fixa till detta!

Gårdagen blev därmed väldigt lugn hemma vid. Tyvärr missa jag en chans att träffa en speciell vän=( Next time!
Så gott med en vovve som accepterar att det ibland inte blir som det brukar*haha* Hon kan slappa hon med!

Idag har vi jobbat och sen blev det skogsrunda på ny mark, men det var ingen toppen runda, men nu vet vi det! Härligt är det dock alltid!
Nu skall jag sätta fart här hemma i köket. Kanske lyckas få upp tavlor idag med*hehe*
Det har blivit lampor i fönstrena och nya blommor iaf och det gör så mycke. Hemtrevligt=)

Ha en fortsatt bra måndag!
Ina&Mindi

3 kommentarer:

Carro sa...

Miss You A Lot!!!!!!!!!!!!!!!!!

Whippeten Nota sa...

Det är så fint så i fönstren hos er med nya lampor och blommor =)

Marika sa...

Tack själv Ina!!! Vi hade ju super kul!!
Kalaset gick strålande även det och Felix var väldigt nöjd o glad:-)

Ha det bäst! Marika