Besökare

onsdag 1 september 2010

1 September 2010

I fredags kväll kom mamsen och Lycka hit för att sova här för att tidigt lördag morgon bege oss till Vestby, Norge på ras special. Färden gick smärtfritt upp och det var lätt att hitta.
Först ut av de få man kände var Bodil med sitt nytillskott ifrån Tyskland(?). De kammade hem ett HP och blev tvåa bästa hanvalp!
Vi satt och titta på alla hundar i godan ro och när det kom till bästa hane klassen och ringsekreteraren ropar ut vem som får cert blev jag väldans paff och var tvungen att fråga vad de höll på med, men då fick jag veta att i Norge är det inte samma regler som i Sverige. Här delas certen ut i bästa hane/tik.
Näst på tur var det Dixi.
I väntan på bedömning

Fram och tillbaka ifrån domaren
Och så uppställning
Hon tyckte mycket bra om henne, men hon föll helt och hållet på sin svans:P Så det blev en trejde placering.
Men så här gott har man det efteråt:)
Sen var det Lyckas tur. Då ja hade satt på stora objektivet på min kamera tog vi alla kort med mammas och tyvärr har inte mamsen skickat över några kort på henne och Lycka. Men de skötte sig fin fint i officiella debut ringen och kammade hem andra placering av sex stycken. :)
Sen var det Mindis tur att äntra den största klassen för dagen. 20st anmälda öppen klass tikar och 18st kom. Mindi kammade hem första placering med CK*woohoo*

Om jag inte är helt ute och cyklar så är det Xienna på kortet. Hon ställdes i bruksklass och fick 1:1 CK.
Sen blev det dags för bästa tik och även där var det en stor klass. Där slog hon till med att knipa tredje placeringen! Min fina kikka!! Vann gjorde en mycket ståtlig championtik och tvåa blev en eteran. Gratulerade dem båda och ringsekreteraren började ropa ut placeringarna och när han kommer till oss säger han att vi får CERT. Ja tittar på veteran matten och ser nog väldigt förvånad. Då säger hon att hennes tik redan är champion. Snacka om att bli paff. Mindi kammade hem CERTET*woohoo femtusen gånger om* Största glädjen kom långt senare när jag verkligen förstod. I ringen vart jag bara paff*haha*



BIR och BIM
(Katalogen är hos mamma så tyvärr vågar jag inte försöka mig på på namnen)
En väldigt trevlig resa med gott sällskap! Nu är vi ännu mer taggade för att fixa brukset i framtiden.
Våran massör har varit här igen och fick denna gången massera igenom hela kroppen på Mindi. Vi fortsätter med blåbärs ris, kavaletti, slalom, back on track täcke m.m. Allt för att få henne fysiskt bra igen! Simträningen med tillhörande behandling är igång igen.
Idag var vi där och Mindi simmade riktigt bra i 15min och fick sedan extra lång behandling!

Igår blev det dubbla träningspass för lilla moff. Mitt på dagen var jag, Cissi, Marika och Tina på Råhagen. Det var en super härlig höst dag och jag hade kunnat vart kvar där hela dagen om det inte hade vart för alla måsten man har här i livet oxå.
Dixi fick träna inkallning, ligg på kommando och stå. Som vanligt är hon hel taggad och helt med på noterna:)
Väl hemma slängde jag fram biblen och kolla över momenten i bruksklass. Måste få lite mer organisation i min träning känner jag:)
På kvällen blev det en sväng till Lilla Edet och träffa Patricia och Ann för lite träning.
Dixi fick testa på stegen. Vingligt var det, men hon ville så gärna. Michaela kom med det mycket kloka förslaget att börja klättra på allt möjligt i skogen först för att få en balans och det tror jag var en mycket smart ide:)
Dixi fick även träna på stå medans jag rör mig runt(början till sakta delen i framåtsändandet) och galopp till musmatta(början till utskicket i framåtsändandet). Visst låter det bra*haha*:)
Vi är laddade!!! Hade vart roligt med någon kursverksamhet oxå*hm* Behöver mer tid på dygnet och fler dagar i veckan:P
Ikväll har jag och Michela lyxat till det med Kina mat i Trollhättan. Tack gumman! Det är bland det bästa här i livet!!
Ja som ni hör så är det fullt igång här i Uddevalla:) Vi gillart:)
Ha en fortsatt bra onsdag
Ina, Mindi och Dixi

1 kommentar:

Whippeten Nota sa...

Wohoo till Mindis cert!!! Vad sägs om en norge turne med hundarna nästa år? Så kan du ta dom resterande 2 certen ;-) Kul att det gick så bra för alla 3 vovvarna ni åkte upp med!
Tack själv för en mysig em/kväll, det är det lilla som gör det! Nu finns det energi att orka resten av veckan!
Fortsatt lyckade träningar med vovvarna vännen, det kommer gå kanon!