Besökare

onsdag 8 september 2010

8 September 2010

En mycket trevlig söndag kväll blev det. Mamma, Johan, Pernilla, Patrik, Bert, Carin, Märta, Mormor och Morfar. ALLA på plats:) Givetvis alla fyra hundarna oxå, men de fick sitta kvar i bilarna när det vankades mat:) Super mysigt och uppskattat! Blir en kanske tripp på fredag med. Vi får se vad allt säger!

I måndags blev det en del måsten och hjälpte till lite här och där. På kvällen var det tredje tillfället på fortsättningskursen som jag är hjälpinstruktör på.
Innan kursen började tog jag en promenad med Mindi och sen tränade med Dixi. Dixi fick vara störning till Rolf´s Fidji i gruppmomenten. Givetvis tränade vi gruppmomenten på våran nivå oxå, men hon orkar inte hålla på alla de minuterna Fidji fick hållas:)
Sen blev det lite inkallning m.m.
När deltagarna började välla in stod ja redo vid bilen för att träna hundarna på att vara tysta i bilen. Sisådär i resultat faktiskt*hm* Inser ju själv min brist i det hela. Jag MÅSTE ignorera fel om jag skall kunna komma åt problemet så som ja vill komma åt det. Tror dessutom ja skall lägga större förväntan på dem de faktiskt skäller på ist för att det kommer ifrån mig. Lilla moff fick ja reda på var helt tyst i bilen när jag och Mindi var ute på promenad så hon är bara fräck i grupp hon*haha*
Kursen gick väldigt bra iaf. Det var spår på schemat och alla hundarna var jätte intresserade och duktiga. Blev även kontakt träning i grupp och slalom mot slutet. Och idag åkte kopplena av och alla var jätte duktiga:)

Igår blev det en vända till klubben på tidig fm. Mötte upp Cissi och Budda och vi tog oss en promenad med de stora. Sen varvade vi träning för Budda och Dixi. Mycket effektiva var vi!
Första passet fick Dixi hindret och vi utöka till 10m avstånd mellan mig och Cissi. Inte dåligt för andra passet! Men det var max gräns enligt damen osså:)
Andra passet var det budföring och nemas problemas sa Dixi, men benen var lite trötta så det blev bara några få vändor. Dock väldans bra vändor=) Skall skilja dem åt ist. Så det inte blir fart och fart för hon orkar det inte. Hon är ju fortfarande så liten:P
Tack för ännu en strålande tisdag:)

Idag efter jobbet åkte jag mot Velanda och aktiv hund. På vägen hitta jag flera ställen för näringsspår så, pga tiden, la ja ut ett på 20m till Dixi.
Började med en promenad med dem båda när jag kom fram och hade tänkte hinna längre med Mindi men det satte Dixi käppar i hjulet för genom att tok dra så ja fick lägga massa jobb på koppelgående helt plötsligt:P
Väl inne i simhallen simmade Mindi som en gud. Gör duktig var hon idag! Hon fick även leksak denna gången och det tände hon riktigt bra på! Jätte nyttigt med svängar, att ta i m.m.
Givetvis fick hon laser och massage efteråt. Välbehövligt på denna dama!
På vägen hem svängde jag in för spåret igen. Och ännu en gång har Dixi bevisat sin lättlärdhet. Nog för att jag vill spåra oftare, men det har ju absolut inte blitt det.
Utan att ljuga så lämna hon två bitar i första högen i början, sen missa hon EN godis på hela vägen och det var för ett blåsande löv hon hoppa ut efter:P Super noga!! Tog ett steg, åt, tog ett steg, nosen nere hela tiden, lugnt och metodiskt. Underbart:) Skoj skoj:)

Väl här hemma nu försöker matte komma igång med all läxa i utbildningen men det är helt plötsligt mycket annat som är roligare:P Dixi har fått ett ingångspass och hon skall nog allt få ett till innan jag sätter fart igen.
Ikväll blir det bio med underbara Ela och Cissi. Grown up´s:)
Ha en fortsatt bra onsdag
Ina, Mindi & Dixi

1 kommentar:

Whippeten Nota sa...

Mycket bra film!!! Haha Grown Ups rekomenderas :) Tack för trevligt sällskap vänner!
Ses snart! =)