Besökare

torsdag 19 juni 2008

Lite fler kort från helgen. Dessa är tagna av Patricia Johansson. Vi tackar hemskt mycke=)

Så här värmer man upp=)





Mindi har klämt ut en ca 1,5cm spetsig benflisa. Är hemskt glad att den har tagit sig hela vägen igenom. Tacka vetja sparris=)
Hon har flera ggr denna vecka betett sig som om hon mår illa. Idag spydde hon efter träningen uppe på klubben. Korv och foder. Inga vidare.. Får se hur det artar sig! Inbillar mig att hon har någon form av UVI igen. Men man blir väll knäpp och tror man ser sjukdomar överallt i henne. Aja... Framtiden visar!
Idag blev det iaf träning uppe på klubben tillsammans med Tina å Karin. Mycket lyckad dag vill jag säga. För oss alla!
Klubben har tävling nästa fredag och Karin skall starta med Molly i ettan och Nera i trean. Glömde fråga Tina om hon skulle starta, men det tror jag faktiskt inte hon skulle.. Aja..
Önskar Karin all lycka. Det såg sketa bra ut idag!!
Först gjorde vi sittande i grupp. Mindi fick oxå vara med. Jag gick endast några få meter ifrån henne och belöna flera ggr. Hon la sig ner två eller tre ggr, men skötte sig fin fint annars.
Sen blev det platsliggning. Körde nedläggning enligt elit. *hihi* Det blir en träning, som man nog borde ta redan nu, för Mindi la sig sket bra.. På Tinas kommando=)
Mindi låg det längsta hon legat med fåglar som störning dessutom. Närmre fyra minuter. Sen rulla hon sig på sin plats och tänkte sen starta ett hoffe ryck med Nera. Nera å Rosso skötte sig jätte bra. Låg jätte fint kvar. Undrar om Mindi härmar den hunden som gjorde precis såhär på tävlingen*hm*=)

Vi hjälpte varandra, mycket lärorikt för mig som inte varit med i högre klasser. Massa frågor ur min mun hela tiden=)
Mindi fick hela ettan genomkörd. Tandvisningen gjorde jag modellen som var på vår förra tävling, att vi skulle gå fram till domaren. Mindi skötte sig mega bra!
Karin kommenderade oss sen på linförigheten. Å GUD va bra det gick. Jag var grymt imponerad av henne. Helt skakig efteråt. Så "långt" program har hon nog aldrig gått å hon gjorde det dessutom sketa bra. Redig tjej hon E=)
Läggandet fick vi lite nya infallsvinklar och tips för kommande träning.
Inkallningen är fortfarande snygg. Skall fortsätta me ingångar och belöning för farten!
Ställandet är mycket bra. Dock alltid dessa två steg=) Skall köra med belöning på första steget efter kommando. Kan nog göra susen! Sen behöver man nog en vän som kan sålla ut de bättre från de bra.. Så att säga=) Michaela *blink, blink*
Apporteringen är möjligen(diskussion idag) tråkig enligt Mindi. Hon kan ju egentligen ettans moment, men slarvar/testar annat typ. Skall under veckan göra andra övningar med apporten så den blir lite roligare. På tävlingsdagen kommer hon ändå kunna genomföra ettans modell.
Hindret. Klockrent. Så duktig min underbara tjej!
När jag fick PM:et för Osby lydnaden och såg att det var så många man kände som skulle starta i ettan blev jag sketa nervös.
Men efter dagens träning är jag cool lugn. Mindi kommer göra bra ifrån sig, OM vi har en bra dag. Hon går ju lite upp å ner nu för tiden känns det som!
Men hon är världens bästa för det ändå*hihi*
Ha en fortsatt bra torsdag kväll och Glad Midsommar Alla!
Ina&Mindi

1 kommentar:

Whippeten Nota sa...

UNDERBART kort på Mindi i ringen i rörelse från sidan ! ! !
Tack för hjälpen idag!
Ses imorn =)