Besökare

onsdag 30 juli 2008

Lagom värme idag! Gott-gotti-gott-gott!!

I söndags kväll blev det bad vid Bjursjön tillsammans med Stefan, Martin, Michaela, och alla fyra vovvar!
Hade även denna gång med mig katt mat, men det visade sig att det behövdes ju inte=)
Leksaken(en pip) dög utmärkt. Det dög till och med "bara" med mig=) Hon simma massor. "Utan anledning" flera gånger. Spärren har släppt. Mindi har insett att det är inte farligt=) Härligt!!

Igår, tisdag, var en mycket bra dag för Mindis del. Tog en tidig morgon runda så vi kunde gå ordentligt. Matte saknade det=)
1,5h mitt ute i skogen. Det e grejjer det! Bäst av allt var att Mindi var super pigg. Sprang och härjade hela promenaden!! Hon hade säkert kunnat fortsätta, men värmen började smyga sig på oss så det blev att trava hemmåt.
På eftermiddagen tog vi ett kort träningspass här ute i skuggiga parken. Super pass blev det!
Tragglar läggande och ställande om vart annat för att Mindi skall öppna öronen och lyssna på kommandot och inte bara förvänta sig vad som komma skall.
Det gick sketa bra. Två missar totalt tror jag. Mina händer är borta helt på läggandet nu, dock gör jag en kort halvhalt när jag säger kommandot. Men det köper jag i dagens läge.
Däremot så "visste" Mindi att när matte kommer tillbaka i ställandet, ja då skall vi sätta oss.
Icke sa Nicke sa jag.
Det e nog bland det bästa med just klickerträning. De köper så snabbt vad som inte lönade sig! Finns ingen ide att korrigera eller gå tillbaka i ett moment som är klart(förutom om man skall som vi öka farten på det*ler*) utan det räcker gott med att göra om.
Och det gjorde vi och Mindi stod snyggt stilla tills kommandot kom, vilket det gjorde lååångt efteråt=)
Det var det enda vi körde utomhus. Inne körde vi lite fjärr senare med alla byten. Det artar sig.
Sist vi träna med Michaela och Ingelis(fast Michaela hade smitit iväg då) så var jag tvungen att testa. Läggande och sättande fungerade fin fint på ca 2m avstånd! Möjligen klena sättanden i höjd, men vad gör det om hundra år*asg*

Ännu en gång känns det alldeles för nära starten för att börja "för" mycke med tvåans moment eftersom man ändrar ettans moment. Men jag längtar=) Hoppas Mindi gör det med*skratt*

Som rubriken.. Idag är det inte riktig lika varmt som den senaste tiden så det är faktiskt planerad träning på klubben ikväll. Ser jag fram imot. Korvarna ligger på tining. Förhoppningvis följer Michaela och vovvarna med med. Jag skall allt föreslå träning och sen en lång härlig promenix i skogarna där uppe. Vad sägs Michaela??=)

Sen vill jag gratta och önska lycka till till Patricia och Zimla och Jessica och Zigge! Underbara små valpar med hel trevliga mattar! Skall bli intressant att följa!!

Ha en fortsatt trevlig onsdag!
Ina&Mindi

Inga kommentarer: