Besökare

söndag 27 juli 2008

Yscha för värme!!

Ja ja.. Svenskar klagar alltid på något och jag tänker faktiskt fortsätta.
FY va varmt det e nu!
I solen närmar det sig nog 40 grader. Minst 35 iaf! Helt olidligt. Man orkar inte göra någonting, så med andra ord kan ni nog förstå att någon hund träning. Nä, det blir det inte.
Knappt några promenader heller. Det e ju knappt svalt innan 23.00 på kvällarna och tyvärr är jag ingen tidig morgon människa, men man blir ju så illa tvungen.

I torsdags var vi och badade jag, Mindi och Stefan. Första doppet för min del i år=)
Hade även med mig bästa belöningen = kattmat på påse, för jag hade bestämt mig att nu skall Mindi simma=)
Hon började som vanligt med krumbukt sprången och rusade upp på land igen när hon inte nådde botten längre, men tillslut våga hon sig ut till mig där hon fick påsen som hon simma in till land med igen och smaskade av!
Längre och längre sträckor tog vi och de två sista gångerna tveka hon inte alls utan sprang efter mig rakt ut i vattnet! Härligt! Får hoppas det håller sig till nästa gång. Kanske ikväll.. Vem vet=)

I fredags var vi på fjord festivalen. Nästan allt var toppen. Jag hade skit roligt.
Förfesten blev först här hemma på bakgården, mest Stefan för jag tyckte det var alldeles för varmt och Mindi med. Sen tog vi oss upp till Michaela och Martin. Mycket trevligt!
Sen bar det av in på området, men först var det lång bankomat kö. Sen blev det lång kö till området där vi fick lång kö för att få något att dricka. Lagom tills dess hade Stefan hunnit bli lagom irriterad=) Inne på området blev det inte som vi tänkt oss av flera olika anledningar och vi drog oss ut istället(smusslade med den halvdanna cidern*busiga jag*) och jag till Harrys där Michaela o co var!
Stefan träffade vän till honom och jag träffa en gammal vän från Vara!
Mycket lyckad kväll som traditionellt avslutades med langos=) Sen bar det av hem till sängen!

Vi har även varit i Trollhättan helgen innan på fallens dagar och lyssnat på Takida, men det var ju en besvikelse.
Kom litte sent, fick sitta långt ifrån där man inte såg scenen utan endast hörde. Det var Rix FM som anordnade och Takida spelade givetvis sist och endast två låtar, när alla andra hade spelat tre. Fjuttigt!! Men det var en mycket trevlig kväll med vännerna ändå!

Jobbet rullar på som vanligt. Har varit i Lysekil på Sol, Vind och Vatten. Bröderna Gärdestads konsär typ. Mycket bra!
Vi har varit i Ljungskile, Åsens Bruks m.m. och allt flyter på bra!
På tisdag skall de åka färja till Norge och på fredag skall jag å Johanna ta dem till Borås Djurpark. Najs najs!

Mindi har fått högre medicin dos(igen!) och hon verkar faktiskt piggare. Svårt att bedömma nu med tanke på värme och ingen aktivitet typ. Jag håller tummarna!

Annars så skall vi finslipa inför, förhoppningsvis, sista starten i Lkl 1 på RiksMästerSkapet den 8-10 augusti nere i Vimmerby. Längtar massa. Skall bli himlans roligt!

Ha en fortsatt trevlig söndag!
Ina&Mindi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här oxå varmt,gör inget ting.Vi har badat alla tre idag.Det tyckte
Valtis om.Ha en fortsatt varm söndagskväll från oss i Sätila

Whippeten Nota sa...

Tur att det inte är varmt då !
Det är ju tropisk värme =) Å ingen skojsig träning blir det med hundarna i denne eftrlängtade värme... Håller på att klippa appell planen på skolan idag, fick ta en paus för min vana trogen så håller jag på att somna :)
Du får ha en skön kväll på jobbet så kanske jag kikar förbi på en cigg.
Kramar