Besökare

måndag 14 juli 2008

Stefan&Ingela = SANT!!

Det har som vanligt hänt en hel del!

Veckan efter Osby blev det en del jobb och en del träning.
Det blev bland annat en tripp till Häromi och Huveröds. Häromi är riktigt billigt! Inhandlades en del tränings grejer som vi startat med så smått=)
Största fokusen i träningen är nu läggande under gång och rutan. Men tränar även "om" apporteringen och hindret och har även lagt till metall apporten i plockövning!

Förra veckan var jag och Johanna(arbetskamrat) i Sthlm Mån-Fre med fyra utav killarna från boendet.
Resan upp gick väldigt bra tack vare GPS! Guld värt!!
På tisdagen var vi på Junibacken och skansen, på onsdagen var vi och såg vaktparaden, musikmuseum, gamle stan och slottet och sjöng singstar och spela kägelboll på kvällen.
På torsdagen var det båttur till vaxholm och på kvällen var det avslutningsfest med dans och kareoke.
Fredag fm var det tippromenad och diplomutdelning och em bestod av hemfärd.
Jobbade fram tills på em på lördagen.
Sen var det bröllopsfest hos svärmor och låssas svärfar! De gifte sig tidigare i våras!
Men innan vi kom till festen fick jag mig en stor överraskning!
Stefan tog oss till platsen där vi blev tillsammans och började prata om den kvällen.
Sen plockade han fram en ask och frågade om jag ville förlova mig med honom=)
Och givetvis ville jag det!!
För första gången(typ!) har pajken lyckats vara romantisk och inte lite romantisk heller. Underbart var det! Han berättade efteråt att han inte alls trodde det skulle bli nervöst men att han hann bli det och han fick dra massa lögner tidigare på lördagen för att inte avslöja planerna*hihi*
Guldfynd som han hade vänt sig till hade så smart att man kunde lösa ut depositions ringar vilket han gjorde så i em skall vi dit och välja de riktiga ringarna! =)

Bröllopsfesten var jätte trevlig! Och för mig och Stefan blev det även utgång i Kungshamn på kvällen då vi ändå skulle sova i Sjöboden!

Mindi har fått vara hos mamma och hennes sambo Johan denna vecka jag var i Sthlm. Det är jätte uppskattat och jag hoppas jag kommer kunna vara till hjälp i framtiden!
Bilen fick dessutom stanna nere hos dem så nu e den nästan i topp skick=) Å bra kallt blir det i bilen med nu med fungerande AC=)

Men nu är vardagen tillbaka som består av vardagliga sysslor, jobb och givetvis träning.
Förhoppningsvis gör vi våran sista Lkl1 den 8 augusti på Riksmästerskapet i Vimmerby.
Längtar massa till den helgen. Det skall bli SÅÅ roligt!

Nu skall jag grejja med alla kort från Sthlm. Det blev väldans många kort under veckan!
Men det var en riktigt rolig vecka!!

Ha en fortsatt bra måndag!
Ina&Mindi

3 kommentarer:

Vessla sa...

Stort grattis till förlovningen! Snart är vi tillbaka på västkusten så det kanske är dags för en hoffeträff snart? Annars är det som sagt inte så länge kvar tills RM!

kramisar

Pia, Björn och Vessla

Anonym sa...

Grattis till förlovningen!! =) Önskar er all lycka och borde vi inte ordna en liten reunion snart?
Kram

Whippeten Nota sa...

Gulliga gulliga ni ! Stora stilpoäng till Stefan för denna fina överaskning ;)
Tack för träningen igår ! Man vill ju änna inte sluta när man har så trevligt ihop (både vi å hundarna):) Träning i helgen kanske då ?
Kramar