Besökare

torsdag 31 juli 2008

Träning i underbart väder!

Nu sitter jag här och fuskar på jobbet, men allt är ju så lugnt just nu. Trivs utomordentligt här. Killarna är jätte duktiga och mega trevliga! Underbart ställe!

Jag vet att jag sa att nästa gång vi skall träna då SKA kameran följa med, men tyvärr. Den fortsätter på sin hårda uppgift. Att samla damm!
Kanske, med betoning kanske, blir det kort efter helgen!
Skall till Mölndal på söndagen och hejja på Marika och Nellie när de tävlar i Ungdoms SM i lydnad. Super fräckt och sketa bra jobbat! De e SÅÅÅ duktiga!

Igår blev det som sagt träning på klubben. Började med en platsliggning på ungefär 10hundar. Det var många mer än vanligt som besökte klubben igår. Mycket trevligt! Tiden blev 4min och jag belöna Mindi två ggr efter 2,5 min. Super nöjd!
Sen körde de sättande i grupp, men det hoppade vi över.
Gick till sidan av och körde länkning med ett kort kort fritt följ, läggande, inkallning och ställande.
Gick inte speciellt bra. La sig inte första gången och följde helt plötsligt efter mig på ställandet.
Tror dock jag inte var så tydlig för detta är inget jag brukar börja med. Men men..
Sen tränade vi både lite fjärr, lite hinder, läggande och ställande och fritt följ. Mindi var jätte duktig.
Fick även hjälp och tips av Marika och Tina på tvåans apportering. Mindi fick kämpa extra för matte hade svårt att förstå*ler* Men sen förstod jag och ideén gilla jag! Tyckte dessutom man redan såg en tendens till målet så metoden kommer nog fungera fin fint! Det tackar vi för!

Efteråt tog jag och Ela promenaden runt Bjursjön med vovvarna. Tyvärr är det troligtvis våteksem Mindi har fått så det blev inget badande för henne=( Givetvis precis när hon börjat simma...
Som ni kan förstå blev det en mycket sen kväll..

Idag var matte segast på morgonen. Men det blev tillslut faktiskt en träff på Uddevalla Bhk med Tina och Marika. Det tackar vi stort för.
Jag tänkte att Mindi inte alls skulle orka med tanke på värmen, men hon var jätte duktig. Vi hade en skön fläktig plan med både skugga och sol och hundarna kunde med lätthet slappna av i skuggan.
Fick råd och tips på läggandet och rutan. Vilket båda två fungera utomordentligt. Där med rutan har det verkligen trillat ner en polett. Mega duktig var hon.
På läggandet la hon sig på första och de andra försöken. Tina sa att hon inte såg mitt DK med huvudet, men jag vet ju om det så det är bara att banta bort. Men inga problem idag inte.
Sen fick vi kommendering på inkallningen. Första gången ryckte det ordentligt i henne, men hon satt kvar och fick belöning för det.
Andra gången kalla jag in henne. Litte dåligt tempo och sakta in tidigare än vanligt, men vi får väll skylla på värmen=)
Ännu en super träning. Jag valde att inte göra något mera idag. Man skall ju sluta på topp eller vad säger man*haha*

Å sen vankades det jobb som ni förstår. Imorgon blir det utflyckt till Lysekil. Mysigt!
Sov gott alla vänner!
Ina&Mindi

Inga kommentarer: