Besökare

lördag 16 augusti 2008

Först vill jag börja med ett STORT GRATTIS till Ewa och Doffe som igår kväll fick sitt andra första pris i klass två. Jätte bra jobbat! Å ja antar snälla Christer hade champangen med sig=)

GRATTIS!!
Sen vill jag säga ett STORT TACK till Michaela som är enormt gullig och underbar vän!
Se vilken fin present jag(och Mindi*ler*) fick.....



Bättre kunde det inte bli!! Super duper tack. Guld värd är du!!!!!!!

Veckan som gått har bestått av jobb, träning och promenader. Det e SÅÅÅÅ härligt att Mindi är tillbaka till, troligtvis helt å hållet, sig själv. Underbart!!


Här har vi ett DÅ och ett NU kort från samma ställe.
På det ena är Mindi endast 4månader,
och det från i veckan.. Ja nu är hon ju faktiskt hela
21mån!!


















Så här härligt har man det i skogen igen=)




















Det har även blivit en promenad med Ela och vovvar. Alltid lika härligt! Korten säger sitt om vad hundarna tycker oxå=)

Mindi och Våga tog sig ett eget race





Här ser det ut som om Våga välter=)

















Vackra Nota har "ställt upp sig"=)


Underbara "Beban"























Träningen för mig och Mindi denna vecka har faktiskt gått himlans bra=)
Vi har börjat med dirigeringsapporteringen fast med godis skålar=), rutan flyter på åt rätt håll(och det e SÅÅ roligt*ler*), fjärren artar sig mer och mer. Igår fick jag ett klockrent stå från ligg. Inte en tass rörde sig. Men det vart ju bara en gång tyvärr*haha*
Apporteringen kommer ta lång tid. Nu i efterhand slår man sig själv i huvudet att man lärde in apport så passivt. Det skall ju vara mycke mer fart och fläkt än vad hon bjuder, men det kommer sig nog! Kör med två tekniker nu och varvar dem=)
Kvar att börja med just nu har vi inkallning med ställande och att jag gömmer mig på platsliggningen. Vi skulle kört det igår med vovvarna, men glömde helt bort det i slutet plus att det blev jäktigt för att jag skulle jobba. Men tack för träningen Ela!!
Idag blir det troligtvis viltspår, OM inte Ela är för bakis*skrattar*
Efter det blir det tillbaka till jobbet för att jobba i 24 timmar. Sisådär med det, men killarna är ju goa iaf!
Ha en fortsatt bra helg!
Ina&Mindi

1 kommentar:

Whippeten Nota sa...

Tack för spårningen idag gumsan !
Tur att du får upp mig ur sängen, bakis är ingen anledning att ligga hemma å tycka synd om sig själv (eller jo lite;) Så himla skoj att Mindi spårar så bra! Förutom titeln LP1 i år så lär ni få en som ser ut så här oxå SVCH =)
Å tack för alla snälla ord !