Besökare

tisdag 5 augusti 2008

Träning inför fredagen!

Igår kväll i det allmänt ruskiga vädret åkte jag och Mindi till klubben och mötte upp Tina och Rosso.
Det regnade hela tiden fram tills vi typ var klara och det blåste en hel del!!
En valpkurs hade sin avslutning oxå. Märkte endast av dem lite i början.

Tina och Rosso är ett underbart ekipage och den lilla hjälp jag kan ge dem bestod igår av utläggning av godis i skålar för dirigering.
Han är ivrig den pojken, ville gärna hoppa över kon skicket som är först men höger vänster har han nog greppat för en gång sa Tina fel och han blev helt ställd*ler*
Jätte duktiga var de. Som vanligt=)

Gällande Mindi då. Som vanligt fick jag jätte bra tips från Tina. Stort tack!
Vi körde ett kortare linförighetsprogram och fick in en hel del störning av ankommande, skällande valpar och därav släppte hon en hel del för att kolla, men försökte direkt söka rätt position igen. Mycket nöjd!

Läggandet var hon jätte duktig på, MEN vi har ett DK där. Att jag tittar på henne, men fine. Det köper jag nu. Får se hur mycke man kan banta bort det denna veckan.

Inkallning.. Lite halv taskig fart tycker jag hon har fått, men det e ju start direkt och galopp så momentet fungerar ju så förutom ingångarna. Med fart blir det snea sättanden.
Där har vi mycket att jobba på!

Länkade apporteringen och hindret. Fick först köra belöning för att inte nosa på apporten, men resterande programmet var fin fint. Hindret var sket bra, men ett något snett sättande. Nöjd!

Körde sen rutan. Mega duktig var hon min älskade tjej. Tina mätte 10m bara för att ha ett hum hur långt skick vi hade och vi hade garanterat 5m iaf=) Bra fart, bra placeringar, men kunde inte dra på klicket när hon hade ställt sig tills jag testade "stanna" istället för "stå" och då gick det! Någon sekund iaf! Stå är för henne trampa runt typ. Förhoppningsvis gör vi om kommandots innnebörd i och med fjärren!
Mega roligt var det! Stort tack Tina!
En kisserunda tog vi och sen bar det av hemåt för att ta av sig alla blöta kläder. Fy va blöt jag var=)

Idag efter förmiddags arbete åkte jag, Mindi, Milla, Barras och Fingol till klubben. Milla körde agility med sina och jag och Mindi tränade vidare inför fredagen.

Bra linförighet!
Bra apportering!
Bra hinder!

Läggandet fungerade sketa bra. Tittade inte alls så tydligt på henne idag utan bara snegling!

Fint tänkte jag. Detta har hon ju greppat helt å hållet.
Kan köra litte ställande idag då!
Javisst gjorde vi det. Å gud va galet det gick.*suck*
Hon stanna relativt bra. La sig faktiskt några ggr dock...
Men återgåendet. När man skall komma upp vid sidan och sätta hunden på kommando. SHAIT!
Jag vet säger Mindi och sätter sig direkt när jag placerat mig. Fuck tänkte jag!
Vi körde om och vi traggla. Inte blev det bättre. Hon började flytta baktassarna när jag närmade mig(kan det varit mina tankar om att detta inte får krångla nu=skärp dig?!)
A, ja vet inte. Fick iaf i slutet fina kvarståenden fram tills jag ställt mig vid sidan och där belöna jag stående!

Vi avslutade med promenad i skogarna däromkring! Härligt. Dessutom var det uppehåll hela tiden=)

Tredje gången gillt på fredag och vi satsar på ingen nolla=) Men varför bryta trenden*haha* Fast blir det ställandet kan det bli tajt med poängen.... Jaja..
Ser fram imot helgen i vilket fall!! Det skall bli härligt å åka iväg!

Nu skall det fixas middag och senare blir det eventuellt en promenad med Ela och vovvar.

Ha en fortsatt bra tisdag!
Ina&Mindi

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu du min vänn får du skämmas igen, den måste ha grott fast på hyllan, o spindlarna byggt bo o den *ler*

Ha en bra dag
Kram