Besökare

tisdag 21 oktober 2008

Godkänt anlagstest i Viltspår=)

Hemkommen från Väne-ryr där Jag och Mindi och Ela och Våga idag har gått vårat anlagstest i viltspår.
Det blev godkänt för båda hundarna*tjoho*

Mindi fick 37poäng av 42 möjliga. Hon fick full pott på spårtempot(Tack Ela att du upplyst oss bra om tempot!) och 5 av 6 på spårningen. Hon ringlade i tre av fyra vinklar annars klarade hon spåret jätte bra! Däremot(spekulation) markera hon vilt enligt domaren!
Viltspåren är 600m långa och när man gick det idag så insåg man att GUD va långa spår vi lägger*haha* Får nog lära mig att stega bättre=) Fast vad gör det? Då orkar de ju mera=)
Jag var allt nervös innan, men det tjänar ju ingenting till. Jag kan inte påverka något ändå!
Vi fick våra diplom och jag bokade tid för öppenklass på ett ordinarie prov. Spännande!
Så som ni säkert förstår har viltspår stått högst upp på prio listan den senaste tiden! Och det kommer det fortsätta tills de, förhoppningsvis, tre öppna proven är avklarade!

I lördags var Valtis, mamma, Pernilla och Johan här en sväng. Valtisen har blivit så grå å liten=) Härligt å träffa dem igen! I present fick jag(med Stefan) en bio kväll(biljetter och gotta) av Pernilla(syster) och av Mamma fick jag en dag på Ullared. Bokad till den 11november. Skall bli roligt!

Annars så e det jobb och Mindi som gäller som vanligt!
Nyaste är att jag blir konverterad till slutet av november som det ser ut nu. Där med står jag troligtvis med fast tjänst nästa år OCH det känns gott! Det verkar gå åt rätt håll med alla mina planer*hihi*

Om en timme så åker jag och Ela till IKEA. Skall bli trevligt. Får hoppas man hittar litte bra grejer!

Ha en fortsatt bra tisdag!
Ina & Mindi

1 kommentar:

Vessla sa...

Grattis! Ni är verkligen superduktiga! Skoj att höra att det gick så bra för er. Lycka till med de öppna proven!
Ha det så gott!
KRAMISAR!
Vessla med familj