Besökare

måndag 6 oktober 2008

Nu e vi nog på G igen=)

I torsdags förra veckan blev det som jag hoppades och vi fick träna lydnad=)
SUPER NÖJD=)

Jag och Ela åkte till klubben på eftermiddagen och tränade Mindi, Våga å Nota. Det gick super för alla tre hundarna å jag och Ela åkte därifrån vid sex med stora flin i ansiktena=)

Kort genomgång
Linförighet: Mycket bra position. Bra vändningar både på stället och under marsch.
Läggande: Körde gåendes framåt direkt, men fick ett mycket segt läggande. Körde baklänges några stycken och vände sen upp igen och det blev mycket bättre! Framför allt bra var att jag har inget dubbelkommando längre=)
Hopp-Sitt-Hopp: Detta har blivit ett mycket bra moment. Har kört hela momentet ett tag nu och fick idag första tjyveriet på återhoppet. Va bara å göra om å det försvann=) Hon håller bra avstånd efter hindret, sätter sig direkt på kommando å startar återhoppet direkt. Super!
Apportering: Fortsätter med extern skål som fungerar fin fint! Hög fart ut och farten in blir bara högre å högre. Skall lära mig å kasta ännu längre=) Körde även plockövningar till handen och ingångar. Mycket bra var alltihopa!
Plats: 4min med fyra belöningar och hakan låg nere hela tiden, utom en kort lite stund då jag sa "plats" till henne igen. Super bra jobbat!
Budföring: Bestämde att jag bara skulle köra en gång(två skick). Avståndet blev 50m. Mindi satte sig fokuserad på Ela direkt vi ställde upp. Starta fin fint på marsch. Bra fart(för att vara i slutet av dagen). Fick en korvbit och klapp hos Ela och precis när Ela skulle kommendera startar Mindi själv*rackaren*
Därmed körde vi en gång till. Lika fint som första gången till Ela, men samma grej från Ela till mig.
Nu vet man iaf att förväntningen att springa fram å tillbaka är högt upp så nu tar vi tag i tjyveriet oxå=)
Nu får ni inte tro att vi körde allt detta i rad utan det är fördelat på tre pass. Med paus i mellan för då körde Ela sina whippetar!
Kan endast säga att jag är SUPER NÖJD. Min kikka är tillbaka igen=) *tjoho*

På fredagen tog vi en härlig långpromenad och sen fick matte bli fattig hos tandläkarn.
Sen vankades det jobb hela helgen.
Igår kväll kom pappa och Ammie hit. Vi bjöd på tacos och hembakta bullar. Mycket roligt att träffa dem.
Pappa skall till Kina i höst(han har varit utomlands hur mycke som helst de senaste åren den bastardon*ler*) och så berättar han igår att han sökte en tre årig tjänst i Arizona. Skulle han få det flyttar han till sommaren. Säljer huset de har renoverat ordentligt(håller fortfarande på) och bor där i tre år... HALÅ... Jag vill oxå göra ngt fräsigt.
Men i så fall kommer iaf jag och Stefan utomlands. Gratis boende är välkommet*hihi*

Idag skall man tillbaka till tandläkarn. För två veckor sen åt jag en klubba som gjorde att en bit plast på min ståltråd i munnen lossnade så den sitter löst på den tanden. Sist det hände flytta sig tanden(en annan tand) och det vill jag inte mera. Så idag försvinner ännu mer pengar=(

Men efter det skall jag och Ela träna hundarna och sen skall vi till blå kulla*asg* Å träna våra kroppar. Jag är mest ute efter kondition och magmuskler=)

Ikväll blir det middag på restaurang med Stefan. Mumsigt!

Ha en fortsatt bra måndag!
Ina&Mindi

1 kommentar:

Whippeten Nota sa...

Tack för idag gums1 Så mycket hundträning blev det ju inte men men... Det var ju en go "kust"promenad ! Å vi fick ju faktiskt tränat våra kroppar =) Ja förra veckans träning gick kanon! Hoppas vi kan få till ett liknade pass denna veckan!
Ha så mysigt på restaurangen idag!