Besökare

söndag 15 februari 2009

Älskar sol och snö tillsammans!!!

Å va underbart det är när det är snö och solen lyser mycket och härligt på dagarna. Älskar vintern då!! Mindi med för den delen=)
Igår hade Mindi slappa dag. Jag jobba långt dag pass(9-18) och Stefan var "trött"*haha*
På kvällen mös vi alla tre i soffan. Tacos till tvåbenta och gott ben till fyrbent=)
Såg både en halv tråkig film och en som vi fick många skratt till=)

Idag däremot var det andra bullar. I förmiddags styrde hela familjen bilen till Stenshult*hihi*
Började med att lägga ut ett appell spår på äng. Under tiden det drog till sig extra länge tog vi och traska fem kilometers rundan som finns där. Fall om det inte är jätte mycke snö tycker iaf jag att det blir mycke jobbigare att gå.

Mindi på ingång
Busa med husse Stefan
Han har goa skinn handskar
som Mindi skickligt snodde=)

*tjoho*
Även i denna skog fanns
det godis stenar!
Strax över en timme tog det för oss ta oss runt.
Spåret fick med andra ord ligga ca en och en halv timme. Fördelar och nackdelar med spåret var ju att jag såg precis vart jag hade gått och vart alla djur hade gått*hm*

Spår starten. Mycket noga i kärnan
Första pinnen glatt in till mig med
Massa belöning med köttbulle/skinka
I första vinkeln trampa hon iväg bra långt fram, gjorde en vinkel åt "rätt" håll
och följde viltspåren mycket fint*gah*
Tog medvetet tillbaka henne och tog upp spåret direkt igen
Spårsträcka två. Mycket fint i kärnan
Pinne två. Plockade den direkt, men en fördröjning
in till mig för jag sa inte Bra direkt.
Men sen blev det fart i benen in
Och avlämning med belöning
Vinkel nummer två tog hon mycke bättre.
Höll sig inom en gånger en meters ruta och nosa sig rätt
Sträcka tre. Fint i kärnan!
Även denna pinne plockades direkt, men fördröjning
även här att komma in med den
Men så klart är det värt att springa tillbaka
För då får man ju massa skinka och lek
med bästa spårleksaken=)

Jag är väldigt nöjd med spåret trots markeringarna på vilt. Pinnarna plocka ju hon alla tre direkt, men krävs nog ännu större dragning in till mig.
Hon spåra i kärnan hela tiden(förutom avvikningen) med ett VÄLDIGT behagligt tempo=)
Så a.. Jag e nöjd med dagens bravader!
Nu är man hemkommen från årsmöte på Råhagen. Även här är det de närmsta sörjande som dyker upp*tihi* Men vi fick jätte gott fika så där missa ni något*haha*
Invald till valberedningen blev man. Tillsammans med Eva-Lena och Carita. Får väll se hur det går senare i år*ler*
Mest spännande var att vi skall ha ett klubb läger första helgen i maj. Skall kika lite på detta för det hade ju vart hemskanskt skojsigt! Hundträning i tre dagar och hundtjöt i tre nätter=) Vem tackar nej till det??? (JAG HUNDNÖRD.. Nej då*skratt*)
Nu skall jag sätta mig med "klicker bibeln" i knät fram tills Bones börjar. Till helgen är det första kurs tillfället på Canis kursen. Programmet har kommit och jag längtar massa!!
Ha en fortsatt bra söndag
Ina&Mindi

3 kommentarer:

Whippeten Nota sa...

Å sicken himla mysig helg ni haft! Stort pluspoäng till husse Stefan som följde med på era aktiviteter! Här hemma pratar husse oxå om att följa med ut på promenad/aktivitet men oftast är stugvärmen för go för att han ska få ändan ur vagnen (eller tummen ur röven?) Tänk sen när vi bor grannar så kan vi gå på långpromenad(läs vilse) på fjället å ta med oss pick-nick (som killarna får bära ;)*hihi*

Anonym sa...

Lycka till nu med uppstarten i klickertränarkursen! Den blir säkert kanon!
Mysig hon ser ut på korten.
kram

Anonym sa...

Väntar på en uppdatering om klickertränarutbildningen:D
kram