Besökare

tisdag 3 februari 2009

Nu har februari börjat ja...

Som vanligt har det gått massa dagar sen jag skrev här sist och bilderna lyser fortfarande med sin frånvaro!

I lördags var jag med vänner från Råhagen på ett symposium i Alingsås. "Påverkan eller Åverkan" Väldigt intressant faktiskt. Lite kände man till, annat förstod man inget av och lite fick man sig ett litet "aha". Föreläsare var Kerstin Malm, Kenth Svartberg och en till som var väldigt mycke mer forskare än de två andra*ler*
Mindi fick vara hemma med Stefan. Fast hon hade det nog inte så pjåkigt ändå. Skogspromenad med Tomas och Misha e nog inte fel=)


I söndags var jag upp till Karlsborg på Västra Hovawartklubbens Årsmöte. Innan tränade jag och Sara litte lydnad. Jag var hel snurrig. Inget blev med någon ordning/struktur, men Mindi gillat. För det var ju snö där*tihi*
Men det blev lite hinder(som för övrigt blev helt galet*skratt*), någon inkallning och lite framförgående. Mindi har fortfarande stor tvekan i att gå ut framför om det finns något längre fram. Men a.. ena hållet gick super=)
På mötet blev jag in vald till suppleant. Skall bli mycket intressant!
Vi diskutera mycket om RM:et oxå och det skall bli enormt spännande=)
Men först och främst kommer lägret och det ser jag fram imot massor!!


Nu i veckan har det blivit spår träning och lite lydnad.
I tisdags visade Mindi mig vad som är bästa belöningen för henne med pinnarna. Att få hoppa upp på mig med pinnen och äta en hel köttbulle=) Det ni!!!
I det spåret plockade hon alla pinnarna med noggranhet och målmedvetenhet. Det gillar vi=)
Framförgåendet går verkligen framåt*tihi* Nu börjar vi fila på snygga stannanden och att sätta ihop allt.
När jag sätter ihop båda sträckorna får jag nog antingen extra driv eller en tveksamhet, men det skall vi avgöra i kommande vecka!
För övrigt går vi flera steg tillbaka i apporteringen. Har tagit in den i uppletande rutan igen plus att vi leker fram vad som kan tänkas se ut som ett slut moment sen. Den är ytterst tråkig enligt Mindi just nu!
Även hindret märker jag att vi får ta bort moment tänkandet faktiskt. Det har blivit för strukturerat/för momentlikt för mycke på sistone. Visst gör hon som hon skall men det finns ingen "det där lilla extra"... Men det får vi nog snart tillbaka!

Idag blev det bruksdag med Marika, Tina, Anna och hennes kompis.
Vi började med uppletande i klubbens stora ruta! Mindi fick halva rutan vallad och två föremål utlagda. Hon jobbade jätte bra, näsan var på och hon plockade föremålen och kom direkt in med dem. Efter andra föremålet smög Tina ut och la ett tredje som hon sen hitta även det, men där tabbade jag mig och belöna högljutt så fort hon hade hittat den och då släpper Mindi föremålet. Jag brukar alltid belöna när hon närmar sig i hög fart. Egentligen hade jag kunnat belöna henne men satte upp händerna och hon fick springa ut och leta upp det igen!
Jag har ju aldrig tränat in detta och har egentligen en annan bild av hur det skall se ut, men Mindi fick massor av beröm så A... Hon var allt duktig hon=)

Valpen som var med tyckte det var gör skoj med föremål och ville gärna behålla dem själv=)
Asscot hade ivriga ben och näsan kom på efter en stund, men även han jobba bra.
Sen har vi ju syskonen Wynntorp. Super duktiga e dem!! Bara imponerad som vanligt=)

Sen tog vi oss ner till lydnads planen igen.
Där tog vi budföring. Idag var det Anna som blev mottagare!
Mindi hälsa lugnt och fint och jag förklara hur jag ville ha det. Gick iväg knappa 50m(glömde räkna*ler*) och ställde upp. Hade en extra lång väntan hos mig innan jag skicka och det e ju bra att det varvas. Sen var det super fart ut. Helt OK ingång. Satt kvar vid beröringen och efteråt och starta med hög fart tillbaka med lek som belöning !! SUPER !! Ny döpt till Svarta Faran för Anna tyckte hon såg läskig ut när hon kom springandes*skratt*
Sen delade vi på oss lite och körde lite lydnad. Tina hjälpte mig med apporteringen och Mindi blev väldigt sugen på den faktiskt för sen ville hon BARA apportera*skratt*
Jag tror hon ansåg att hindret, som vi körde efteråt, var tråkigt och dåligt betalat jämfört med apporteringen precis innan=)
Försökte oss på litte kryp med, men det fanns för mycke energi(som vanligt). Blev några jätte bra, men lika många dåliga. Måste lugna mig i stegringen. Vill gärna att det skall gå fort fram och tror jag har en inre tro(läs stress) att vi har bråttom och det har vi verkligen inte.

I vår skall jag knacka på Marika massa gånger så vi får till skott träning oxå. Vi skall starta båda två på klubbens tävling i Maj är det tänkt!
Det blev e hel lyckad dag som jag tackar varmt för!
Tyvärr blev det ju inga spår för igår kväll fick vi "massa" snö=)

Nu på eftermiddagen har vi varit på banken. Papper hit och papper dit. Både jag och Stefan byter bank till Swedbank nu i och med flytten. Jag har ju redan Swedbank, men har Skaraborg och det är tydligen en fristående bank. SÅÅÅ löjligt*ler*

Nu blir det gos med Mindi i soffan. Imorgon bitti blir det jobb och på eftermiddagen och kvällen skall vi passa Buddisen och se på Let´s Dance!!

Ha en fortsatt bra torsdag!
Ina&Mindi

4 kommentarer:

Vessla sa...

Ja vitfläckig kanske var fel ord. Hon blev vitmjölig snarare. Kanske borstat henne lite väl mycket så hon blev mjällig ;o( men jag var inte så sugen på att dammsuga dygnet runt heller. Hoppas att hon fällt klart snart och går in i löp istället, för hon är sååååå dryg just nu!
Ha det så gott!
KRAMISAR!
Pia, Björn och Vessla

Vessla sa...

Det handlar ju om Mh i slutet av April. Vägrar missa det för att hon går in i löp! Därför önskar jag att hon går in i det snart istället, så vet man liksom att det är över för den här gången ;o)

Whippeten Nota sa...

Stor eloge till er och eran super duktiga träningsvecka! Ni har varit riktigt flitiga =) Du har även blivit utmanad! Titta på min blogg =)

Whippeten Nota sa...

Stor eloge till er och eran super duktiga träningsvecka! Ni har varit riktigt flitiga =) Du har även blivit utmanad! Titta på min blogg =)