Besökare

måndag 9 februari 2009

Härlig snö promenad!

I söndags blev det inget besök av några hoffar. Det var minus grader, hade kommit snö och det var is gata överallt. Får ta det till veckan istället.
Men det hindrade inte mig och Mindi för att ta oss ut. Började med uppletande uppe på klubben. Valla halva rutan och la ut två föremål. Ett på djupet i högra hörnet och ett på två tredjedelar på vänster sträcka.
Mindi skickades ut på vänstra föremålet men hon börja spåra, men släppte det rätt snabbt faktiskt och satte upp näsan och tog högra föremålet. Bra fart ända in där vi både serverade gotta och leksak=)
Sen tog det tid för henne att hitta föremål två. Hon var mycke, mycke uppe i vänstra hörnet och behagades inte söka längre ner. Har man redan hunnit bli inrutad i vart man lägger sina föremål trots att vi knappt kört detta??
Tillslut, efter ett omskick , hittade hon det. Det blev mycket lek och belöning på den.
Tog oss sen ner till planen där någon hade skyfflat undan massa snö på ena delen. Va tacksamt förutom att vallarna var även ner kissade*mutter*
Mindi var inte något pigg på någon lydnad. Rulla sig i snön e mycket trevligare enligt henne. Men det blev lite hinder, apportering och kryp. Det där krypet sitter långt inne!!*tänk, tänk*
Tog oss sen en riktigt lång runda i alla skogarna där uppe. Höll på att ramla även denna dag, men klarade mig precis=)
Sen la jag ett spår åt Budda och fick sen sitta och vänta för jag var som vanligt klar för tidigt*hihi*
Tog ut Mindi en sväng och givetvis var hon iväg och "förstörde" början. Fick gaffla högt för att hon tillslut skulle komma. Den lilla gisen ville allt spåra trots att jag valde att inte lägga något åt henne eftersom hon verkade trött.
Buddisen fick idag sitt första spår av annan människa plus att det fanns lite godis på sina ställen. Han jobbade jätte bra, precis som sin matte Cissi. Hon läste honom jätte bra och följde med honom jätte bra. Däremot tog nog Budda endast två av femton godisar. Inte för att han inte var i kärnan för det var han utan för att han, EN FLATT, strunta i dem. På några ställen nosa han extra för han fick doft på dem, men hitta han dem inte tillräckligt snabbt sket han i dem och fortsatte i spåret. Vadå motivation=)
Slut föremålet var inte av intresse fören Cissi gav den intresse! Å då va den ganska rolig=)
Gör duktiga e dom båda två!!!!

Idag var jag och Cissi på hemligt uppdrag, sen var jag hos frisören och gjorde dumheter. Sen la jag ett spår till Mindi och när det låg till sig tog vi oss runt Egon spåret. Mindi vara älskar att rulla sig i all snö som finns nu. Å jag bara älskar när solen kommer fram och det går att ta KORT=)
Härligt
Säkert svalkande dessutom=)
Ståtliga kikkan
Tjoho, Här kommer jag!
Busa?

Rulla sig IGEN

Och mera....

Å så skaka sig!

Visst e jag vacker!!
Vi valde att ta oss över bäcken på hem vägen istället för att gå på gång-/cykelvägen. Det e jätte enkelt i vanliga fall, men idag såg man ju inte vad som var kant eller inte. Strosa fram och tillbaka och testade på ställen, men det ena var värre än det andra.
Ställde mig bredvid där vi brukar gå över och såg hur Mindi tog sats. Hon hamna nästa i bäcken(det e inte djupt alltså!) så då visste jag att jag inte skulle klara det + att jag hade ju kameran.
Men tillslut kära vänner lyckades jag hitta stenar i vattnet under snön och lyckades.
Så jag och Mindi busade ihop på andra sidan och helt plötsligt hoppar hon upp.. och snor.. ur min ficka....
....min vante=)
Jätte skoj tyckte Mindi det var!
När vi kom tillbaka tog vi spåret. Det gick väll sisådär. Spåret var ca 500-600m långt med fyra apporter. Liggtiden blev 1,5h.
Hon höll sig ganska fint i kärnan, men snurra ut på sina ställen. Kändes smått ofokuserad faktiskt! Pinne ett plocka hon med fördröjning, men fick aldrig någon glädje i belöningen.
Pinne två missa vi båda*dumma mig*
Pinne tre tog hon endast för att jag ställde mig stilla, men då kom glädjen fram iaf i belöningen.
Vi avsluta väldigt bra iaf med pinne fyra då hon tar den klockrent och lämnar direkt, trots att jag hade lagt en liten köttbullebit precis bredvid pinnen. Då blev matte extra glad och det blev extra belöning bestående av lek!
Mindi verkade riktigt trött i slutet faktiskt. Vi håller på att introducera vatten flaska(japp, Mindi e tönt och tycker sådant e skrämmande!) och snart tar vi den till spåret.
Nöjda åkte vi och handlade på Willys och sen har jag grejjat för fullt här hemma.
Med sorgset hjärta har jag bestämt mig för att majsormarna Allan & Börje inte tas om hand på bästa sätt hos mig längre. Givetvis har de fått det de behövt för att må bra, men jag tar mig inte tid till att plocka ut dem/hantera dem längre. Så idag har de flyttat tillbaka till delägaren.
Allan ca 150cm lång
I bakgrunden fick vi bildbevis på att
Mindi nosar på våran choklad*skratt*

Börje i mina händer

Börje ca 150cm lång
Allan

Börje

Bröderna som fyller 7år i sommar!
Jag hoppas ni blir väl omhändertagna nu!
Imorgon skall jag och Mindi ta det lugnt. Endast en långpromenad i härliga skogen. Förhoppningvis med ännu mera snö enligt Mindi och med ännu mera sol enligt mig=)
På onsdag skall vi kanske ha våran första organiserade skott träning inför brukset. Jag och Marika med Nellie. Skytt blir snälla Tina=)
På torsdag kanske det blir träff med hoffar och det hade vart kul!
Ha en fortsatt bra måndag!
Ina&Mindi

1 kommentar:

Whippeten Nota sa...

Åh så härliga vinter kort! Mindi ÄLSKAR verkligen snön! Pebban åsså! Å fina kort på ormarna :) Dom kommer säkert få det bra hos "gammelhusse". Flitig värre denna veckan oxå, jag är imponerad som vanligt =)