Besökare

söndag 8 februari 2009

En lugn helg och en utmaning

VI har blivit utmanade av Michaela(http://www.whippetnota.blogspot.com/)

Utmaningen går till såhär : Ta sjätte mappen och sjätte bilden under Mina Bilder och publicera den och berätta om bilden. Utmana sen fler personer!!

Jag fick räkna till sex tre gånger för en hel mapp kunde jag ju knappast lägga ut.
Men vi hamna på denna bilden. Den är från sommaren 07 i Osby. Mindis kullbror Miro som blev BIM valp på våran rasspecial. R.I.P


Vi utmanar:
Cissi & Budda
Marika & Nellie
Tina & Rosso
Patricia & vovvarna
Pia&Björn & Vessla

Ser jag fram imot knasiga bilder som kanske aldrig visats i bloggen innan=)

I fredags kväll var vi uppe hos Ela. Jag tog med mig både Mindi och Buddisen.
Vi mumsade gott och såg på, dock inte hela, Sex and The City filmen. Har gått FÖÖÖRR länge nu så jag var bara tvungen å se den=)
Båda hundarna skötte sig jätte bra. Blev imponerad av Buddisen som efter någon timme valde själv att lägga sig och ta det lugnt! Bra för yrvädret*ler*

Igår var jag och Stefan hos hans mor. Där blev det fika, en tripp till smögen på loppmarknad, gör god middag bestående av älgkött, potatis, sås och grönsaker*mums*, en skogsrunda med alla fyra hundar och sen snabb besök hos hans mormor.
Mindi och Sixten, deras drever, var inte glada i varandra överhuvudtaget. Morris var fortfarande "rädd" för henne, men tuffa till sig på promenaden då han hade Bella att "vakta" och Bella.. Ja hon var bara lycklig för att få springa=) Gör härlig var hon!
Det föredrog Mindi än bett i svansen av Morris=) Så hon försökte sig på att leka med Bella flera gånger, men det var för skrämmande enligt Bella. Hon föredrog sin egna väg=)

Idag skall det eventuellt bli träning med hoffe folk. Jag håller tummarna på att vi får besök här i Uddevalla! Vi tänkte köra litte lydnad!
Sen skall jag fixa till spår åt Mindi och Budda som vi skall gå när Cissi slutat jobbet!
En underbar dag med andra ordet i hundens tecken. Precis så jag älskar det!
Efteråt skall jag få min kamrem bytt av snälla Daniel. Mycket mycket uppskattat! Har ju vart jätte nojjig sen jag såg att den behövdes bytas, men nu så. Nu skall det ske=)

Ha en fortsatt bra söndag
Ina&Mindi

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej din utmanare...
Blev nyfiken,,, var ni hos din mamma igår eftersom du skriver att ni var hos Stefans svärmor????
hi hi

Kram // Tina

Anonym sa...

så vitt jag vet är mamma din blivande svärmor om ni gifter er o inte brorsans svärmor*flinar*

Anonym sa...

Nu är du snurrig,hihi.Va ni hos mej och åt god älgmiddag.
Ha en bra dag.kram mamma

Ina sa...

JAJA.. Ett litet fel av fem tusen ord. Man skall inte tänka negativt mina kära vänner*skratt* Skall genast ändra*haha*

Anonym sa...

Du menar åverkan istället för påverkan.......
Ska genast skärpa mig, du var snabb på att rätta till det så positivt hi hi hi
Ska tänka positivt när jag skall skjuta för er....
Syns snart Kram // Tina
ps. bild kommer angående utmaningen