Besökare

torsdag 1 oktober 2009

Första Oktober idag!!!

I måndags på kvällen blev det träning mellan husen. Vi började med rutan. Första skicket blev från fem meter ungefär, men som vanligt springer hon då fram till första bästa kon:P
Men belöna upp rätt position plus att vi träna farten in i rutan och lekte massa. Super!
Sen blev det även inkallning med nya ordet och belöning för farten. Gick oxå super!
Sen blev det läx träning på sami, snurra och tå ihop. Gick väldigt bra. Tå börjar verkligen komma sig=)
Vi avsluta med finlir i fria följet. Vänster om marsch och helt om. Blir bättre och bättre! Super träning!

I tisdags tränade vi på stora gräsmattan vi dagiset.
Började med inkallning och farten är super!
Sen körde vi framförgående. OJOJOJ säger ja bara*woohoo* Körde först att jag ställde henne, gick fram och fortsatte i fot och helt om marsch och skicka ut henne med en halt. SUPER.
Gjorde därefter en start med utskick, halt och fot helt om halt. Klockrent.
Sen kära vänner gjorde vi två stycken hela. Allt allt. Och det var klockrent! Det faller verkligen på plats nu! SÅ härligt*ler*
Sen blev det läx träning. Tå träning och snurra. Och Sami skulle vi oxå ha, men det fanns inte överhuvudtaget:P Så vi fick jobba fram frivilliga flyt och det tog faktiskt tid*hm* Men det gick!
Sen tog vi oss en promenad och sen var det jobbet som kallade för mig. Fick dessutom börja en timme tidigare! Men så kan det vara ibland!

Igår körde jag först Stefan till hans jobb för att jag skulle kunna ha bilen(hans är sönder). När jag kom tillbaka gick jag ut på ängen och la ett appell spår i frosten.
50min fick det ligga och sen släpptes Mindi på. Super super super!
Hon var i kärnan hela tiden(såg ju faktiskt eftersom frosten och stegen var kvar*ler*), bra driv i steget och hon plocka alla tre pinnar*woohoo* Går inte att vara nöjdare!
På dagen var jag nere och tjöta med Cissi och Daniel och sen åkte vi till gamla "hemtrakter" och promenera. Underbart! Sen blev det lite väntan nere vid skeppsviken innan jag kunde plocka upp Stefan och Tomas så de kom hem.
Här är det bara den äkta skrutt bilen som rullar*haha*
På kvällen åkte jag upp till klubben. Det var dött=(
Men vi tränade på det vi hade bestämt oss för som bestod av rutan, inkallning, läxan, fritt följ och kryp.
Rutan, första skicket gjorde hon som vanligt. Fram till första konen. Belöna upp position och träna sedan på olika avstånd. Fick framåt dragning när jag klev längre bort än 10m, men hon verkar ändå fullt medveten om konerna*hm* Hon vänder ju för tidigt enligt mig, men det är allt som oftast bakom första linjen(om ni förstår). *tänk, tänk*
Inkallning med belöning av start. En vardera från sitt, stå och ligg. Super! Belöna sen upp ingångar och körde två släta inkallningar med ingång. Najs!
Sen blev det läx träning. Hon har väldigt svårt för rena backanden. Sätter gärna ner rumpan, men det är bara att träna vidare.
Snurra och dutt tog vi samtidigt och tillslut blev hon ren. Hon tar ju gärna och snurrar på targeten och inte direkt när ordet kommer, men tillslut så=)
Fria följet fortsatte vi med vänster om marsch och helt om och så blev det även språng marsch.
Krypet var denna kväll super från start! Undrar om det är min takt likväl som hennes sinnesstämning som påverkar det?? Får tänka hur jag gör exakt!
Jätte nöjd även med denna kväll, men så värst social blev den ju inte:P
Sen bar det iväg hem och senare kom Cissi förbi. Vi fixade iordning tacos och tittade på Grey´s Anatomy och tjöta. Super trevligt!

Idag har Lin varit här. Vi åt frukost ihop och sen tränat, men vädret blev bus ruggigt och inte alls trevligt så vi gav oss ganska snabbt. Kameran var faktiskt med, men min j-vla dator är mupp så korten är borta och jag hittar dem inte någonstans*vansinnig*
Hundarna var dock super duktiga! Vi är båda på steget att mixtra tre beteende. Mindi har det svårt så fort den extra tydliga targeten är framme, men det är bara att kämpa vidare*ler*
I eftermiddag är det jobb som gäller i 24 timmar som avslutas med 1,5 h medarbetarsamtal med chefen. Är ju inte speciellt motiverande dock:P
Men nu får det allt bli en skogs runda!

Ha en fortsatt trevlig torsdag!
Ina&Mindi

4 kommentarer:

Lin sa...

Tack för idag, synd att regnet kom och störde!!
Ser fram emot nästa veckas träning:)
Kanske vi ska ta en bakelse nånstans då, haha man måste ju fira att det går framåt :)
Massa kramar till goa er!!!

Whippeten Nota sa...

Klart att våra skrutt bilar alltid rullar "don´t judge the book by it´s cover"! Å Volvo rockar fett ;-)
Äe så glad för att ni prickade erat framförgående nu! Det är som triss reklamen, en dag händer det =) Najs!!!

Ann-Louise sa...

Oj ojoj vad rediga ni är! Kul att det går så bra!

Maria&Hera sa...

Massor med bra träning! Ni verkar vara igång på riktigt nu!:)