Besökare

söndag 14 mars 2010

14 Mars

Strålande soldagar har vi haft det sista och det är helt underbart.
Idag är sista inbetalningsdagen för vårens kurser, men det är helt galet. Vet inte hur vi skall få till några kurs starter. Fall om snön försvinner så lär ju planen vara en sjö:(
Idag promenera vi från bleket in till klubben och det gick faktiskt väldans fint, men som sagt. Det kommer inte gå att starta några kurser än på länge*suck*

I fredags åkte jag och Cissi och mötte upp Ela i Trollhättan. Middag blev det på New Place. En grekisk restaurang. Förrätt och huvudrätt blev och mumsigt var det. Efteråt gick vi till Strandcafet och tog oss en kopp. För mig blev det självfallet varm choklad men de hade en väldans udda variant där. Inte äckligt, men långt ifrån goast.
Tack tjejer för en toppen kväll!

Igår blev det ingen hoffe träff för min del. Annat som stod ivägen. Planen att mötas på Trollhättans BHK spolades ju bort ändå pga att hela klubben var uthyrd.
På kväll åkte vi hem till Tomas, Theresia och Selma. Dit kom även Philip, Monica och Camilla.
Jätte trevligt var det med snask, melodifestival och snack=)

Idag blev några vändor till torp och som tidigare skrivit promenad till klubben, men bästa i dag var att vi även tog oss till Fridhem och tränade på grusplanen.
Det var precis så bra som Anneli sa till oss och det tackar jag för.
Nästan helt is fritt, men givetvis blött. Men det sket Mindi totalt i å tur är väll det=)
Började med inkallning. Belönade upp två ingångar med lek och gjorde sen två ca 15meters inkallningar med ingång och lek. Super!
Tog sen fram apportbocken. Kasta iväg samtidigt som jag håller i halsbandet. Första gången släppte jag henne innan den ens landat och hon starta direkt i galopp tillbaka och då blev det lekbelöning. Andra gången fick bocken landa innan jag släppte henne och hon gjorde ett jätte snyggt snabbt gripande, men fick lixom rätta till benen i några få trav steg innan hon tog galoppen och bibehöll den över halva sträckan där jag belöna och lekte massa massa med. HON VALDE*woohoo* Träning ger färdighet!
Sen tog vi en tänkar paus för matte och Mindi rulla sig i snön.
Sen blev det framförgående. Tänkte belöna långa sträckor(borde tagit det på andra hållet. Lätt å vara efterklok). Starta med en lång ganska rak sträcka, men mot "slutet" vek hon av och blev stående. Körde några vändor fram och tillbaka med kastboll. Gick väldans bra. Avsluta med andra kedjan i momentet. Alltså sträcka-stanna-uppslutning och fotgående med halt. Gick jätte bra, men hon har blivit väldigt dålig på att starta direkt när jag kommer upp vid hennes sida. Får plocka ut det om det skall bli bättre!
Sen blev det ett fullt läggande under gång som satt där det skulle=) Lek blev det där med.
Sen blev det en kort paus igen.
Sen plocka vi fram kopplet igen och körde linförighet. Belönade upp kontakt, halter och svängar och sen blev det litte kattmat på det. Sen klev vi ut och ställde upp oss och körde ett halvlångt program med alla delar och allt var super förutom första vänster svängen. Sen blev det "ta den" och full fart till kattmaten=) Supernöjd!
Insåg även att hon svänger in bättre med röven om jag lyckas med att sätta fram vänster foten först i vänster svängarna så det skall jag träna mig själv på.

Nu skall jag spana på Grey´s reprisen för jag missa så mycke i onsdags. Sen skall jag fortsätta med förberedelser för kommande evenemang=)

Ha en fortsatt bra söndag
Ina&Mindi

2 kommentarer:

Tina/Rosso sa...

Ja du när kan vi börja med kurserna tro, kanske till midsommar....

Härligt att du var så nöjd med träningen. Skoj!!

Anneli sa...

Va kul att ni tränade här uppe! Var och kollade på planen förut och den var riktigt fin nu.
Så klart att det blir kurs-starter snart! Vi kan väl starta ett hundsim där uppe? *ler*