Besökare

onsdag 17 mars 2010

18 Mars

IGÅR FYLLDE BÄSTASTE STEFAN 28 ÅR
GRATTIS GRATTIS!!!

Igår morse blev det allt att kliva upp före Stefan plus på första alarm ringning så att han inte skulle vakna när jag skulle smyga ner till köket. Smög gjorde jag dock inte när jag höll på att ramla ner för trappen ist*skratt* Men som tur är sover Stefan tungt=) Frukost och paket på sängen blev det. Bästa paketet hade nog vart att få fortsätta sova dock*ler* Här kommer litte kort som Jessica tog på oss i måndags. Det tackar vi för=)


På förmiddagen bar det iväg tillbaka till Trollhättans BHK för mera träning tillsammans med Jessica.
Vi värmde upp med hög frekvens i kontakt med tonfisk godis (recept från Lin*tack*)
Det blev det ingång på planen med snabbare tillbaka spring ut igen. Gjorde två stycken och andra var med start i linförigheten också. Mycket bra av Mindi=)

Sen blev det apporteringsträning och det blev två skick med kommando ur halsbandet och hon hade bra fart ut och in. Underbart=) Kattmat blev det på detta. Sen blev det ingångsträning med tack och det funka fin fint, förutom några slarviga gripanden och någon få där hon släppte innan tack.

Sen till dagens höjdpunkt. Framförgåendet. Har aldrig tränat framförgåendet på denna plan innan och jag belönade inte upp några sträckor innan utan det blev fullt moment med kommendering med rätt längder och allt och hon fixa det super duper!*woohoo* Skall man peta var hon lite svajjig, men det är ingenting som påverkade momenten överhuvudtaget. SÅ NÖJD=) Efter moment slut var jag påväg att dra fram leksaken efter tävlingsbelöning, men innan jag hinner göra det sätter Mindi fart mot utgången. Hon ville ha ut spring ihop och kattmat och självfallet får hon det då*ler* (Tack för korten Jessica!)

Sen blev det paus i bilen och Zigurd fick komma ut och fortsätta även han med appell momenten.

Mindis andra pass bestod av budföring, två sycken, från Jessica till mig. Första gången fick hon hålla i halsbandet och jag hade lite retning med. Sprang skit bra och gjorde rätt fin ingång. Lekbelöning på det. Andra gången fick Mindi sitta på ett stanna och Jessica klappade henne innan hon skicka henne och hon starta gör bra, men denna gången sakta hon av till trav några meter innan mig. Varför?? *hm* Dålig belöning gången innan? Hon lekte ändå friskt. Kan ju vart att hon ville haft mer av den kattmaten som faktiskt fanns, men tja.. Vem vet??
Sen blev det kommendering på hopp-sitt-hopp. Starta bra, på mitt ord, sätter sig fint på andra sidan men lägger sig ner sen*haha* Hämtar henne glatt och gör om(efter vel att komma in i position för det är ju SÅÅÅÅÅ mycke dofter*hm*)
Denna gången gick det super. Följde mina ord jätte bra och utförde det jätte snyggt. Mycket nöjd.
Sen blev det en till paus där Zigge fick komma ut och fortsätta hopp träningen. Dagens hinder var inte hoppvänligt enligt honom, men det löste han och Jessica ihop så när de gick därifrån hade de flera lyckade hopp repetitioner.
Sen blev det en plats för dem båda. Mindi la sig väldigt bra faktiskt. Inte allt för segt ner plus att hon tog ner hakan direkt. Hon tog dock upp den när jag traska ut mina 30m. Tyckte hon låg lite spänt vädra en del, men inga tendenser till ngt annat. Där fick de ligga i 3min och mer tror jag. Superduper ännu en dag!!

På eftermiddagen blev det smörgåstårta med Stefan. Alltid lika mumsigt! Å invigde påskmusten också*hehe* Sen blev det en promenad med Mindi innan vi slappade hemma och givetvis tittade på Grey´s. Stefan hade nog en bra födelsedag. Han fick spela dator, precis vad han ville:P
Idag är det jobb som väntar ända tills imorgon kl 15.00, men efter det skall vi till Olsfors och titta på de små söta bappisarna=)
Ha en fortsatt bra torsdag
Ina&Mindi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina bilder, allt ser fantastiskt ut!!!

Kram Lin

Whippeten Nota sa...

Va duktig du blivit med bloggandet nu! Kan det vara för att träningen har kommit igång kanske? =) Jättefina bilder på er allihopa!
Kram