Besökare

måndag 15 mars 2010

15 Mars

Dagen började med arbete klockan 07.00. Eftersom jag har ett så bra jobb sluta jag redan klockan 11.00 igen*hehe* Traskade hemåt, skärde korv, bytte om och kissade och sen startade jag och Mindi färden till Trollhättans BHK. Hittade direkt faktiskt. Imponerad=) Har ju bara vart där en gång tidigare.

På plats mötte vi upp Jessica med FYRA hundar. Det ni=) Hon hade sina två av äkta ras*haha* och två labbar som hon rastar dagligen. Duktig hon e!

Ipzy var först ut. Hon fick träna kontakt, tasstarget och valpinkallning. Duktig tös.

Sen fick Mindi komma ut. Planerna i huvudet var stora=)
Försökte få till uppvärmning utanför planen på parkeringen, men det var allt sisådär. Gjorde oss iaf redo och blev inkallade på planen. Fram marschen började bra tills jag bus belöna henne och lät henne gå på "här" sista delen in. Sen var det ytterst svårt att få tillbaka kontakten. Kanske fel val?? Men tillslut så. Linförigheten började med kommendering och hon höll fin fint under ett ganska långt program med allt där i. Hon tappa bara en gång och det var i en vänster om halt efter att hon satt sig. Ett främmande ekipage längre bort på planen tjoade till och då vände hon på huvudet och titta. Är ganska säker på att jag skulle fått med henne OM jag hade valt att fortsätta direkt, men jag vänta ut frivillig kontakt. Det blev givetvis kattmat på detta=)

Sen blev det en inkallning med kommendering. Å givetvis starta hon på kalla in*haha* Snabbt och lätt skulle vi göra om men Mindi skulle BARA nosa och rulla sig flera ggr om*ååå*=)
Andra försöket satt där det skulle och hon fick belöning för farten i form av lek.

Sen blev det paus för dockan!

Zigurd var näste man på tur. Mer ingående om deras träning får ni läsa på zigurd.filosoferar.se.

Men han hade mer eller mindre samma koncept som jag och Mindi idag.

Uppvärmning på parkeringen

Kontakt innan ingång


Och belöning

Zigurd hade samma som Mindi lite svårt att kliva direkt in och starta upp. Men det jobba Jessica med och i slutändan såg det riktigt bra ut! Sen blev det även för dem inkallning. Zigurd var extra duktig som INTE starta på kalla in=)





Sen blev det budföring. Men doftande snövallar var lite för mycke störning i början så vi bytte plats och jobbade vidare med skicken emellan förarna.
Sen blev det en paus för Zigurd och Mindi fick komma ut igen. Tack Jessica för att iaf du kom ihåg budföring. För det valde jag direkt att göra med Mindi med!
Jessica ställde upp, vi gick och hälsa och Mindi fick smaska en korvbite. Starta fin fint och sprang jätte bra till Jessica(skall man peta så satte hon sig snett:P) och fick omklappning och belöning. Tillbaka skicket blev dock sämre. Mindi hoppar iväg, men väljer att nosa på snövall. Jessica ropar tillbaka henne och skickar om och då är det full fräs till mig med ingång och LEK.

Gör en gång till utan belöning hos Jessica, men Mindi gör likadant på tillbaka skicket. Jag avancerade momentet helt galet, men gjort är gjort och faktum kvarstår att vi behöver höjja värdet i att springa tillbaka till matte=)
Sen blev det ett läggande under gång med kommendering och det funka fin fint! Kattmat på det givetvis=) Super nöjd med dagens träning är jag verkligen!

Zigurd fick komma ut en gång till och nu blev det hindret för där brukar han tjyva, men inte idag inte.

Förklaring för Zigurd HUR det skall gå till=)

Jessica förflyttar sig

och Zigurd hoppar på "hopp" och inte "kommendera"

Bra jobbat vänner=)

Sen fick Ipzy komma ut en sväng till. Blev en del diskussioner om olika beteenden, frekvenser och kvaliteér m.m. Mycket kul att diskutera med dig Jessica! =)


Som ni förstår har det vart en toppen dag och imorgon skall det förhoppningsvis bli lunch med Lin. Det är minst lika najs det=)

Nu får det bli lite arbete gjort och givetvis lite slö tittande på dumburken=)

Avslutar med dagens sötaste kort.



Ha en fortsatt bra måndag.
Ina&Mindi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt och vilka fina bilder :)

Kram Lin

Josefin sa...

Hejsan, jag såg att du hade röstat på mig på outfit-tävlingen hos Ingrid och jag ville bara tacka för din röst och önska dig en trevlig dag :)