Besökare

fredag 14 maj 2010

Välkommen Dixi

Nu kommer fortsättningen...
Bergenhovs Dixi har fått flytta in ändå. Såg den söndagen att jag höll på att missa en toppen hund och ångrade mig verkligen i mitt förra val. Så på måndagen blev det samtal till Jennie och det blev bestämt. Idag skulle hon flytta hit=)
Så lägligt så var Jennie i Uddevalla både torsdag och fredag. På torsdagen var jag och hälsa på dem och pussa på Dixi för att sen åka till jobbet och för att idag åka tillbaka men denna gång fick hon åka Audi*ler* Papper skrevs och valp påse fick vi med oss med mat, leksak m.m. En mycket söt grej var att ägarn till kullens pappa hade skickat med en liten present till alla valparna. Ett brev, lite godis och en liten jätte käck leksak. Tyckte jag var väldigt sött! Hon skall allt få mail=)

Då jag fuskade lite på jobb tid idag fick Dixi direkt följa med till jobbet. Inga problem sa hon och somna på studs=)
Sen när vi slutat åkte vi hem och jag hämta Mindi och vi alla tre tog oss en runda här i skogen bakom huset. Gick toppen bra. Dixi är en tuffing som inte bryr sig om Mindi´s lek attacker :P De busa litte, fick lite godis på stenar och sen titta vi på lite fotbolls spel på gårdens grusplan. Dixi tyckte det var mycket intressant, men inga försök till jage å det gillar vi!
Däremot titta hon sig inte för så hon gick rakt ner i en håla*skratt* Men det var bara upp på´t igen:P
När vi kom in gick hon direkt till bia bädden och gnagde på gammalt märgben. Mindi fick vara snabb med att äta upp sista stumpen på hennes gamla ben*haha*



Plockade och lekte med lite olika leksaker och fick sen mat och somna gott.
Mindi får vi inte glömma å visa oxå. Min älskade kikka<3


Mattan var ytterst gnagvänlig*hehe* Så som köksbordet, soffbordet, soffan m.m. m.m.=)

Nu har vi precis vart ute en sväng i skogen bakom huset igen å jäklar va de härja... Snurra runt mig varv efter varv båda två*suck* Å när hon inte fick tag i Mindi var det mina vader och knäveck som fick huggen. FY FASIKEN va ont det gjorde. Har allt glömt bort hur vassa valptänderna är*hehe* Men sen fick de springa lösa ihop och lekte jätte fint. Glad jag blir=)
Nu skall vi titta på Släkten är Värst. En bra, rolig film*ler*
Imorgon blir det en tripp till farmor och farfar. Detta nytillskott var ju inte planerat längre och middagen hos farmor var redan bokad för Pernilla, min syster, flyttar till danmark i ett år i slutet på månaden. Dixi har anpassat sig väldigt bra tycker jag så det skall nog inte bli ngt problem. Skall bara bestämma mig över hur jag gör med bilfärden*hehe*
Ha en fortsatt bra fredag
Ina, Mindi och Dixi

8 kommentarer:

Whippeten Nota sa...

Välkommen hem lilla Dixie! Bättre sent än aldrig, eller fint folk kommer sent :) Du är i gott sällskap iallafall ;-) Det är ett straff att inte få träffa den lilla busfian förrän på fredag... Måste ju börja "whippetfieringen" i tid =) Skänk nu din nya matte många roliga stunder å lite nya blåmärken ;-) å glädje!

torpedos budda sa...

Välkommen Dixi lilla =) Snart får du komma till tant Cissi å lekgubben Budda å jaga katt ihop med Mindi å Buddisen =)

Whippe sa...

Så skoj å tur man kan få ändra sig! Grattis å all lycka till din "lilla" familj!

Whippe sa...

Så skoj å tur man kan få ändra sig! Grattis å all lycka till din "lilla" familj!

Vessla sa...

Men vad skoj med ett tillskott till familjen! Stort grattis och lycka till med det söta lilla hoffemonstret ;o)
Ps. Kommer hon att följa med på lördag? Så att vi får se det lilla underverket?
Kramisar!
Pia, Björn och Vessla

Tina/Rosso sa...

Välkommen till världens bästa hoffehem Dixie....
Det kommer bli kanonbra detta Ina.

Stort grattis och lycka till med det lilla odjuret!!

Mysigt när du skriver Ina, Mindi och Dixi precis som det ska vara.

Anneli sa...

Grattis till söta Dixie!
Det kommer att gå kanonbra!

Anonym sa...

Bra beslut, Ina! Lycka till med lilla o Dixi. Är övertygad att det kommer gå kanon.

kram från Pia