Besökare

torsdag 19 maj 2011

MH Bergenhovs D-kull

Lördagen den 14:e maj var det dags för MH på Uddevalla OG klubb. Det var Bergenhovs C + D kull som skulle göra.
Eftersom det var nära för mig var jag på plats till första start. Det hade jag garanterat vart även om det inte var i Uddevalla. Gör intressant och se alla syskon ju!
Mindi fick stanna hemma med Stefan. Ville absolut inte att hon skulle på ngt sätt påverka Dixi. Men det gjorde nog matte så det räckte och blev över ändå*haha*


Först ut var Krut




















Sen tänkte jag bara snabbt kissa Dixi när de gick igenom Kruts papper, men när jag var tillbaka hade jag missat starten på Drake :( Så trots tidig morgon fick jag ändå inte se alla syskonen:(


Näst på tur var danska brorsan Darco

Sen var det söta syster yster Amiga


















Sen var det Dixi´s tur och om hennes MH kan ni läsa om i inlägget tidigare än detta. :)



Sen var det Sigges tur









Alla i D-kullen tog sig igenom på lite olika sätt utan Sigge som tyckte dumpen var alldeles för läskig.
Efter alla D hundar var det två töser från C-kullens tur. Mer bilder på Lycka ser ni i inlägget tidigare:)


En mycket trevlig dag vart det med väldigt behagligt väder ända tills slutet då det kom lite lite regn.
På kvällen var jag och Stefan ute med Eva och Björn som äger Amiga och åt riktigt gott på Kvarters Krogen. Klockan ticka iväg väldigt snabbt, men så är det ju när man har det trevligt :)

Hemma igen blev det sängen för att orka söndagens äventyr som bestod av en hoffar-i-väst träff på Råhagens BHK då även Amiga med matte och hussa deltog.


Vi hade vädret på våran sida bra länge, men tillslut höll det inte längre :P

Vi hjälpte Eva och Amiga med lite råd och tips, Dixi fick sig en del kommendering och även budföring med Björn S.

Jag och Björn T åkte iväg och la spår lagom tills regnet kom åt Mindi och Vessla.
Vardera fick 400m med flera pinnar.
Vessla spårade super och det gjorde Mindi med, men ngt lugnare, försiktigare nu när det var en annan spårläggare. Men det gjorde ju även att hon inget missa... Förutom en pinne*haha* Gör nöjd iaf.
Jätte skoj att ni stanna längre Eva och Björn:)
/Ina, Mindi & Dixi
Ps. Notera inlägget innan detta som "hör ihop" med detta:) Ds.

Inga kommentarer: