Besökare

torsdag 19 maj 2011

MH Bilder Dixi och Lycka

Redan när jag försökte rasta Dixi märkte jag hur hispig hon var. Mina nerver? Laddat i bilen? Vad?
När hela gruppen försvann drog hon mig som en ångvält till dem och hälsa ivrigt studsande på alla(så som Stefan, mamma, Patricia och Jennie). PS. Tack för att ni alla kom plus Ela :) Ds.
När hon skulle gå med testledaren studsa hon på henne oxå. Intressanta beteenden hon visa för dagen ;)
Men hon lekte livat och grep och kampa jätte bra med TL.

Jag var helt övertygad om att hon skulle springa på jakten, men inte då. Hon gjorde som näst intill alla andra hundarna. Vek av till vänster direkt man släppte dem. Skumt!

Passiviteten flöt på bra. Någon aktivitets höjning, men inget speciellt alls.

Avståndsleken: Hon följde figuranten och gruffa en gång på honom precis i början. När jag släppte henne satte hon fart, men vände snabbt och ville inte gå själv.


Hon var nere och skällde på honom, men våga inte leka.
I slutet när vi alla stod där hälsa hon på honom och undersökte hans lega.


På dumpen gjorde hon en snabb undanman över utan att vända huvudet och höll sig framför mig hela tiden. Hon gick dessutom fram själv rätt snabbt och inget kvarstående. Skönt!






På skramlet var det lite likt. Snabb, lite reaktion. Vände aldrig bort huvudet och här gick hon fram ännu snabbare helt själv.




På spökena stod hon längst fram mer eller mindre hela tiden och trodde vi skulle arbeta ihop. Såg vid ett litet snabbt tillfälle att hon tänkte ge sig på en närliggande pinne som överslag ;)

När jag släppte henne trodde hon vi skulle framåt ihop, men ja klev ju bakåt igen och när hon insåg det hoppa hon snabbt tillbaka*hehe*
Väldigt nyfiken var hon, men våga inte riktigt.


Hälsade gjorde hon först när även jag gått fram och när vi skulle förflytta oss till spöke två(som dessutom var min gamla lärare från Dingle) snodde hon första spökets keps och lattja iväg med :P




Sen var det lek och passivitet igen men med skott. INGA problem alls. Härligt!
GÖR nöjd med älskade moff.
Fick mail från Jennie senare att de hade räknat ut hennes Boldness som grundades på nyfikenhet, leklust och..... ngt mera.
Hon hade 4,45 och rasens snitt var 3,47. Skoj:) Gäller bara å förvalta guldklimpen nu med*hehe*

Mamma och Lycka gjorde som sagt sitt MH samma dag. Lycka tyckte hanteringen var sisådär, men acceptera det, men ville helst stanna hos matte.

Lekte gjorde hon en hel del.





Om jag inte miss minner mig så gjorde även Lycka som de andra hundarna. Vek av vänster direkt när man släppte på jakten. Intressant!


På avståndsleken sprang hon ut och runt, men inte fram och lekte. Hon hälsade först tillsammans med mamma.


Efter dumpen valde mamma att bryta henne då hon hade det väldigt jobbigt med att släppa den.

Tack för alla kort Patricia. Det är guld värt!!!
/Ina, Mindi & Dixi

Inga kommentarer: