Besökare

torsdag 19 maj 2011

Smålandsstenar 2011

Sista helgen i april/första helgen i maj var det dags för årets första sova borta tripp tror jag bestämt.
Målet var Smålandsstenar. Lördagen innebar kennel träff och söndagen innebar officiell brukshunds utställning.

Då jag jobbade helgen egentligen blev det att vi åkte på lördag morgon. Ca 20mil var det en väg men det var en helt OK resa att göra på det här sättet.
Fram kom vi vid lunch och då var det flera som droppade in. Några hade kommit tidigare och några kom lite senare.
Hundar rastades och sen blev det lunch för alla på var sitt håll innan det skulle vankas gemensam träning.
Mamma var snäll och bjöd på spagetti och köttfärssås till mig och Stefan. Mumsigt!

Sen kördes det igång. Det börjades med upplet och jag tror nästan alla gjorde minst ett skick!


Ghostriders Caxa


B. Beatrix





Bardarnas Puma


B. Dixi


B. Cuta







B. Duffy

Efter upplet blev det lite olika träningar för oss allihopa som sen avslutades med ringträning för alla som skulle delta. Och det var typ alla :)

På kvällen blev det grillning. Varmt var det tyvärr inte så kvällen avslutades ganska tidigt.
Tyvärr var det ännu kallare i stugan. Helt galet. Frös MASSA och sju på morgonen gav jag upp. Tog på mig kläder som kändes fuktiga och klev ut och tyckte det var varmare ute än i stugan. Då e det riktigt galet någon stans!!

Vi packa ihop oss och begav oss mot brukshundklubben där utställningen skulle vara.

B. Eden


B. Darco

B. Dusk til Dawn


B. Drake

Terahof´s Captain Collin

B. Cuta

B. Beatrix



Dixi fick Very Good enligt det nya systemet med en ganska fin kritik.
Grattis alla som ställde ut! Kul med så stor uppslutning!!
Ett extra stort grattis vill vi ge till Sussi och B. Beast som klämde till med ett Cert och Bim :)


En mycket trevlig helg hade vi. Tack alla som deltog. Gör skoj!
/Ina, Mindi & Dixi

Inga kommentarer: