Besökare

måndag 25 februari 2008

Hera-GucciDoter

I fredags tog vi det lugnt. Små koppel promenader och kvällen fick hon spendera med Stefan då jag var på nya jobbet och gick bredvid. Kändes helt OK.
På lördagen hade vi en lugn dag. Var på stan och fika med Carina och två av våra boende från torsdagsvägen. Sen på kvällen åkte jag upp till Kurveröd. Där stod stora lastbilen=) Michaela Och Martin is back in town*asg*
Hjälpte Michaela att packa upp saker så fick alla pajkar bära=)
Gräsmattan blev inte vacker efter lastbilen körde fast. Pinsamt. Nyinflyttade å förstör det första de gör*ler*
Igår begav vi oss till Lilla Edet för ännu en träningsträff med underbara hoffar och en Border Collie=)
Gjorde serpentiner till en början. Två som gick samtidigt så det inte skulle bli allt för lång väntan. Mindre fokuserad idag, men förstår henne. Sprudlande energi i den kroppen för tillfället.
Sen gjorde vi plastliggning. Vet inte om Patricia hade någon koll på någon tid, men låg kanske 1min(?) där jag gick tillbaka och belöna ca 3ggr. Patricia rättade mig i mitt belönande. Nedifrån å inte uppifrån!! Så rätt så!
Trände lite ensam sen. Inget speciellt egentligen. Hon måste få landa igen innan vi kan köra igång på nytt. Men hon hade bra kontakt, stort engagemang. Bra ställande! Mycket nöjd.
Blev till frågad om jag ville ha kommendering, men det hoppade vi, men framtiden bådar väl för den här gruppen*längta*
Bad dock sen Patricia köra kommendering på apporteringen i LKL1 för oss. Givetvis gick det inge alls*haha* Hon som va så duktig på det=) Men kom på mig själv att vi faktiskt tränat det mest inne så nu vet jag vad jag måste flytta ut från kökets väggar=)

Det enda negativa var att Mindi visade tydliga trängningar. Det kommer mer eller mindre någonting varje gång hon sätter sig, men hon sätter sig varann meter typ. Gjorde så hela dagen igår plus nu idag.
Igår kissa hon två pölar inne hos Michaela dessutom.
Svängde förbi veterinären idag på fm efter jobbet. Det blev ingen ändrad tid utan torsdag gäller, men däremot skall vi avbryta antibiotika kuren eftersom den inte verkar hjälpa ändå. Skall därmed bli provtagning från halsen och urinblåsan på torsdag. Mer lugnande, mer odlingar, ännu fattigare=(

Vart skall allt leda för lilla kikkan??

Ina&Mindi

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Fy att dom inte kan hitta vad problemet är, så är kan ni ju inte ha det. Verkligen inte Mindi!

Ni hade en jättefin kontakt i söndags *ler*

Kram till er bägge

Vessla sa...

Hej! Blir så lessen när jag hör hur det går med Mindi. Jag hoppas verkligen att problemen löser sig och att ni får njuta av våren, friska! Hon är verkligen en jättehärlig hoffe! Ljuvlig! När man ser henne kan man inte ana att hon är sjuk.

Det var en härlig träning i söndags. Tyvärr så kommer vi inte på nästa träff, om vi nu inte åker ut ur utställningen väldigt tidigt på morgonen och hinner komma förbi. Jag vet ännu inte när hoffen ska in i ringen. Men jag lovar att vi kan träna tandvisning nästa gång vi är där tillsammans.

Ha det gott!
Pia, Björn och lilla Vessla

Vessla sa...

Förstår verkligen att det är svårt att få kontinuitet i träningen när det blir avbrott hela tiden. Hoppas att sista operationen ska hjälpa och att ni får jobba ostört nu! Utställningen som vi ska på är i Älvängen, så det är ju inte så långt till Kungälv. Vi får väl se om vi hinner förbi eller inte.
KRAMISAR!

Anonym sa...

Tack själv för idag. Jättetrevligt. Nästa gång får du komma neråt. Hoppas att det går bra med Mindi imorgon.

Anonym sa...

Hej Ingela!!
Gud vad tråkigt det var att läsa om Mindi.... Hoppas att allt snart blir bra igen och att vi snart ses på Råhagen!!

Tack för grattiset, haft en toppen dag!!

PS. Har inte bestämt dag för skotträning än men vi hör av oss när det närmar sig...

Marika/Tina