Besökare

torsdag 21 februari 2008

Mindis Operation!

I måndags opererades lilla kikkan. Vi kom till veterinäran kl åtta på morgonen. Jag åkte därifrån 9.30. Jobbade tre timmar mitt på dagen. Jag visste att jag inte skulle få hämta henne fören sent, men hur sent?
Inte fören kl 19.00 fick jag komma. Då hade hon fått sin tredje smärtstillande spruta som skulle hjälpa över natten. Hon vägrade gå, trots att hon hade gått med djursjukvårdarna.. Hon känner mig den daman=) Bärde henne en hel del under måndag kväll å måndag natt. (träningsverk på tisdagen!)
Hon låg nästan hela kvällen och natten och pep. Rörde sig inte mycke. Läckte en del. Kissade inte ute. Försökte en gång, men kom inget.
Som sagt.. Det blev inte mycke sömn under måndags natten.
Tisdag morgon, ut igen.. Försökte kissa, men kom inget på flera försök.
Tillbaka till veterinären. Hon klämde å kände och det verkade släppa för nu kissade hon.*skönt*
Hem igen, täta rastningar med sten koll på att hon kissa! Läckte en del under dagen. Framåt eftermiddagen börjde det avta igen med kissningarna. De två sista rastningarna kissa hon jätte lite. I och med att hon inte pep längre vaknade jag inte lika lätt under tisdags natten. Inte fören jag hörde av Stefan "hon har kissat på mig". Stort frågetecken blev jag. Då hade hon läckt så mycke i sängen att det var riktigt blött. Upp å ut me kikkan 03.30. Hon var helt dränkt på bakdelen i kiss*stackarn* Rev ur allt ur sängen, la oss på soffan.
Upp tidigt och ut igen. Kissade nu normalt och fortsatte med det resterande utav dagen plus att hon inget mera läckte. Var tillbaka hos veterinären på em å hon kände på blåsan m.m. och tyckte allt kändes bra.
Onsdag natt var lugn. Inget läckande alls! Så nu är jag lugn igen! Inga spyor och ingen matvägran som efter kastrationen. Å det e skönt.
Skulle gått bredvid på decembervägen i tisdagskväll, men det avstod jag. Skulle sen dit onsdag fm, men det avstod dom för de ansåg det var bättre att börja med kväll. Så imorgon gäller det! Funderar på att åka å simma idag. Mindi skall iaf få en liten promenad idag. Nu när hon blivit så mycke piggare!!

På lördag flyttar Michaela å Martin hit. Skall bli så skojsigt!!

På söndag e det hoffe träff igen fast i Lilla Edet denna gång, pga att Kungälvs Bhk är upptagen! Tydligen har inte så många tänkt att dyka upp, men våran plan är att medverka=)

Det har blivit uppror i hoffe världen. Ny ordförare har valts på årsmötet(ny styrelse så gott som tydligen) och ingenting verkar bra med detta. Jag vet inte allt, men jag är inte dum och kan framförallt slå ihop ett å ett och jag stödjer inte de nya i styrelsen. Falskt! Rakt igenom! Får se hur allt artar sig!

Ina&Mindi

2 kommentarer:

Whippe sa...

Hej och all lycka till med läkandet!

Whippeten Nota sa...

Hej Gumsan!

Duktiga är ni, båda två!
Vi håller tummarna för att resultatet av operationen ska bli det bästa möjliga och att ni nu får en strulfri framtid med varann! Det förtjänar ni båda två så duktiga som ni är.

Kramar