Besökare

söndag 10 februari 2008

Hoffe träff i Kungälv!

UNDERBART=) Så roligt!! Vet inte exakt hur många vi var, men ungefär 10 hundar med en eller två ägare till. Började med slalom i ring. Kontakt träning. Mindi var jätte duktig. Tittade mycket och länge på oss. Även när hundarna var precis bredvid valde hon mig(utom sista*ler*)
Sen körde alla lite individuell träning eller för de som ville i små grupper. Jag hade som plan att lyckas träna lös. Å tji fick jag igen=) Det e nog bara rackaren Nota å Nellie & Rosso som drar Mindi till sig=) Inte ett försök till att lämna mig. Trots nära och stora retningar(valpar som lekte på ca 6m avstånd). Mycket nöjd!
Vi körde lite frittfölj, inkallning, ställande och läggande.
Sen tog Magnus över lite=) Va roligt å se hur hon arbetade med annan person. Hon gjorde allt å för mycke för att få godisen=)
Tosca är imponerande duktig tycker jag. Sen att hon försöker sätta Mindi på plats och att Mindi försöker vara tuff tillbaka. Det e en annan sak=)
Sen blev det fika. Mindi lyckades nästan sno Pias smörgås ur handen på henne, men icke sa nicke=)
Sen fick Mindi leka med Hässlehoffs Lupin-Samoason "Aramis". 8mån å större än Mindi=) De hade nog riktigt skoj tillsammans, men Mindi bidde litte arg när han bet henne i rumpan. Hon har lärt sig att finta riktigt bra i hög fart. Får nog tacka Nota för det=)
Va ju inge toppen väder idag, men upphåll iaf. Blev väldigt kallt tillslut, men 2,5h vart man där. Längtar redan tills nästa gång=)
Nu vet jag ju att Mindi klarar att tränas med hund & människo störning så nu är det bara att ha en plan tills nästa gång!
Bara våren vill visa sig och mer ljusa timmar då kommer vi. Med storm fart=)
Kanske kan be om platsliggnings träning med. Alltid svårt ensam=)
Skall se om ja kan knycka litte bilder från Patricia eller Jennie sen. Blev inte många eller några bra på min. Hade fullt upp=)

Nu om en stund bär det av till hundklubben, utan Mindi denna gång. Medlemsmöte. Tror dock inte Mindi lider för det. Sussar så sött här i soffan bredvid mig=)

Igår kväll var Camilla, Flingan å Badass här=) Såg på melodifestivalen och åt pizza! Mumsigt!

Nu tackar vi för idag!
Ina&Mindi

1 kommentar:

Matte sa...

Hejsan! Trevligt att träffas idag! Väldigt stilig tjej du har. Det var härligt att se henne och Aramis leka. Det finns lite bilder på våran blogg från deras lek.
Hoppas att ni kommer vid nästa tillfälle!
Pia, Björn och lilla Vessla