Besökare

torsdag 28 februari 2008

Mycket som händer nu...

Igår fick vi besök av Patricia(som har tagit korten) och Sanna med vovvarna Mixa, Grosse och Kax. Vi tog promenad runt Bjursjön där det även badades. Första gången för i år(?).
Efteråt blev det fika här hemma. Smörgås, kaka och mormors äppelpaj med vaniljsås. *smaskens* Trodde dagen skulle resultera i regn, men vi fick en mycket härlig promenad i solsken. Mötte dessutom ovanligt mycket folk + en hund. De kommer ut ur sina lyor när solen vankas=)








Idag var vi tillbaka hos veterinären. Igår kom min kära vän Michaela på den smarta tanken att Mindi faktiskt slutade med smärtstillande dagen innan allt detta kissande började och vår veterinär Karin trodde att det mycke väl kunde påverka. Så det testar vi nu. Med andra ord får hon smärtstillande nu. Skall ge det över helgen och hoppas på att detta beteende försvinner. Telefonkontakt är bokad tills nästa vecka, men förhoppningsvis behövs den inte.
Dessutom har jag åkt på förkylning. Väldigt sällan jag är sjuk, men a.. Ibland blir man det. Så typiskt inför lördag bara. Jag som sett fram imot det här så mycke=) Inte festat sen födelsedagen. Med andra ord snart 5mån. *skamligt* hehe!! Så nu är det med andra ord inflyttningsfest OCH 25års kalas=) Gud va det skall bli alkohol*asg* Glöm nu inte å komma på Michaela vad som "saknas"=)
Ela skall få bebbis. Å Ida skall få bebbis. Bebbis=valp=) Skall bli så roligt!!
Ikväll har vi faktiskt gett oss på klickern igen. Roligt tyckte Mindi. Körde lite vändningar, men väldigt mycket energi för att göra det lugnt och sansat just nu, men det redde vi upp. Började även med en skokartong. Har kommit så långt att två tassar(frambenen) står i. Resultat skall bli alla fyra tassar i=)
Sen gick vi ner i källarn(mycket irriterande med den lampan). Där tog vi upp backandet. Väldigt länge sen vi gjorde det. Men det kom fram fort. Gick då över till den lilla trappan. "klättra upp här" tänkte Mindi, men matte ville annat. Backa upp! Och när det var dags att avsluta så hade vi kommit så långt att hon lyfte upp båda bakbenen till första steget. Mycket lyckat! Mindi är inte speciellt repetitions klok tycker jag(inget att jämföra med). Testar gärna annat i mellan, men det lönar ju sig aldrig! Så nu skall vi köra lite trix som är nyttiga för framtiden.. Typ=)
Nu rundar vi av här!
Ina&Mindi


3 kommentarer:

Whippe sa...

Härliga badbilder på hundar som alla såg likadana ut....förvirrande....hoppad du fick med rätt hund hem!
Jag är oxå förkyld...typ alla verkar vara det. Krya på dig!
Jag har förresten inte ditt telefonnummer,kanske fixa det??

God Natt

Whippeten Nota sa...

Hej Stumpan !
Nu får du verkligen ta och krya på dig så att du är fresh å fräck tills imorn =)
Roligt att komma på att backa uppför trappan ! Å som vanligt himla goa bilder på vovvarna =)
Å så håller vi tummarna för Ida så det blir valp!!!
En wounderbaum vanilj duger fint i inflyttningspresent :)
Pöss å kräm

Whippe sa...

Jag har tagit bort min blogg...bara så du vet. men maila mig gärna och jag vill ha ditt nummer så kan vi höras av nu när vi till sommaren kan ha massa aktiviteter!