Besökare

onsdag 6 februari 2008

Min Älskling!!





Idag å igår har Mindi fått vistas hos veterinären. Längre tid än man vill pga jobbet. Igår togs det urinprov från blåsan och blodprov. Idag röntgen och kontraströntgen.

Resultat blev följande; Mindi har en missbildning. Hennes urinblåsa ligger inte i buken där den ska ligga utan väldigt långt bak i bäckenet. Där kan den inte fylla ut sig som en normal blåsa vilket gör att hon kan hålla sig sämre.

Det gör även att hon inte tömmer sig helt när hon kissar. Därmed gror alla bakterier som resulterat i UVI.
Därför kommer hon få genomgå en operation. De kommer då dra blåsan så mycke de kan mot buken.
Veterinären tror inte, pga hur långt bak den ligger, att hon kommer bli fullt frisk("normal"), men absolut bättre än vad hon är nu och har varit under dessa 10 månader med ständiga UVI. SÅÅÅ jobbigt..
Blev positivt överraskad med priset iaf. Gjorde direkt reglering med försäkringsbolaget. Det var välkommet=)

Jobbet började i måndags. Full fart hela dagarna har det varit. Mått skit dåligt då Mindi har fått vara kvar hos vet längre än man vill. Hon har skött sig fint, men hjärtat går i kras på en.
Dagens arbete fick mig att bestämma mig att det här kommer aldrig fungera så ikväll på rast runda gick jag förbi jobbet och sa som det var. Så nu blir det inget fast jobb för mig där iaf. Kändes dock helt rätt. Mådde mycke bättre när jag kom hem igen.

I lördags var det SNÖ=) Underbart=) Jag å Mindi var ute å busade*hihi*

På söndag är det medlems möte på Råhagen vilket jag tänkt gå på! Skall bli intressant.
Men först skall vi, troligtvis, till Kungälv å träffa massa hoffar=) Bla Magnus å Tosca. Massa roligt!!
Blir nog ingen TjH utbildning för vår del för tillfället. Bevakningen faller mig fortfarande inte i eget intresse vilket räddningen gör och räddningen väntar jag hellre något år med så dels att hon kan bli frisk och främst att hon mognat mera=)
Så årets mål fortsätter att bli uppflyttning till lägre och Lp1*hehe*

Pratade med Carina ikväll och medelade att jag vill gärna jobba 100% på Torsdagsvägen i sommar. Toppen att de inte hunnit få in nytt folk. Bara en på G å de krävs fler. Så gott!!

Å Du Nota.. Dags att inse kvinnan i dig *haha* Vi vill se tjock mage å puppisar=) *håller tummarna*

Nu blir det snart sängen igen!

Ina&Mindi

1 kommentar:

Whippe sa...

Vet inte vad man skall säga, men det är ju skönt att man kan göra det bättre med en operation.Håller tummarna! Men såg dom inte detta när dom öppna henne och tog livmodern? Livet är hårt ibland med det är ett pussel att få ihop,hund,jobb och liv...men det löser sig. Vad är det andra för jobb då? Jag jobbar en del som personlig assistent,skoj hos en del värre hos andra.
I mon ska ja åka till Mariestad och kolla på Tini,mamman till valparna som växer och gror!
Lycka till med allt och se det positiva i det hela,trots allt!