Besökare

måndag 19 januari 2009

Helg i Örebro

Tidigt i lördagsmorse satte jag mig i bilen för att åka till Örebro brukshundklubb. När jag svänger av till Trollhättan, med andra ord typ 3mil hemifrån, börjar ABS lampan lysa. Typiskt!! Har haft bilen i två år och aldrig lyst, men just denna morgon skall något gå sönder.
Inte blev det bättre. Efter en timmes bilfärd försvinner ALL värme. Så i två timmar upp och tre timmar hem satt jag UTAN värme. Mest frös jag om fötterna faktiskt.
På vägen upp stannade jag givetvis för att kolla vattnet i bilen samtidigt som jag tankade och när jag sen starta bilen lyste inte ABS lampan längre och har inte gjort det sen dess. Mycket skum bil man har!!

Iaf.. Körde givetvis litte vilse innan jag kom fram till klubben, men hade en halvtimme till godo så det var lugnt. Till klubben kom även Agnetha och Sara från hovawartklubbens västra avdelning. Det var nämligen de som betalade vår utbildning.
Två dagar skulle vi vara där för att sen kunna stolta åka hem med titeln certifierad utställningsansvarig*skratt* Dagarna skulle vara 10-16, men på lördagen var vi klara vid 15.00 och på söndagen var vi klara till lunch(13.00). Så om man hade plockat bort ALLA raster man hade hela tiden så hade kursen vart över på en dag*haha*
Men i och med att det var två dagar var Sara så snäll att jag fick sova på hennes soffa. Väl hemma hos henne blev det massa hoffe prat, sen fixade hon en jätte mumsig tacopaj och sen kom godis påsen fram*tihi* Båda klagade senare över sin mage och fram mot elva halv tolv slumra både lite smått på soffan för att sen när wallander filmen var slut hoppa i sängen.
Tack så jätte mycke för att jag fick sova hos dig!

Söndag kväll blev lugn å åter lugn. Jag var trött och frösen.
Idag är det måndag och det skall bli promenad i skogen och sen skall massa samtal ringas.

Ha en fortsatt bra måndag!
Ina&Mindi

Inga kommentarer: